Obwodnica Morawicy na DK73: W lutym pierwsze prace w terenie
W woj. świętokrzyskim ruszy budowa I etapu obwodnicy Morawicy w ciągu DK73. Nowa trasa poprawi warunki podróżowania na trasie łączącej węzeł Kielce Północ, Busko i Tarnów. ZDjęcia: GDDKIA

Trwają prace nad projektem dla I etapu obwodnicy Morawicy w ciągu drogi krajowej nr 73 (woj. świętokrzyskie). Na początku lutego wykonawca planuje rozpocząć pierwsze prace przygotowawcze polegające na wycince drzew. Rozpoczęcie robót zasadniczych zapowiada w okresie wiosenno-letnim.

Umowę na realizację obwodnicy Morawicy w systemie projektuj i buduj podpisano w 2018 roku. W ramach pierwszego etapu inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa droga klasy GP (droga główna o ruchu przyspieszonym) biegnąca po śladzie istniejącej trasy krajowej nr 73 odcinku o długości 4,2 km od granic miasta Kielce do granicy miejscowości Brzeziny i Morawica. W ramach zadania powstaną cztery skrzyżowania z sygnalizacją świetlną (dwa na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 73 z drogami powiatowymi, kolejne dwa z drogami gminnymi), kładka dla pieszych w miejscowości Bilcza oraz drogi dojazdowe. Przebudowana będzie także związana z drogą infrastruktura. Termin realizacji inwestycji to 36 miesięcy z doliczeniem okresów zimowych począwszy od podpisania umowy.

 

Mapa przebiegu obwodnicy Morawicy w ciągu DK73

Mapa przebiegu obwodnicy Morawicy w ciągu DK73. Mapa: GDDKIA

Aktualnie wykonawca pracuje nad zoptymalizowaniem istniejącego projektu inwestycji ze szczególnym uwzględnieniem elementów wynikających ze zmian przepisów w ostatnich latach np. dotyczących ekranów akustycznych czy barier. Na początku lutego zapowiada pierwsze prace nad przygotowaniem terenu inwestycji, a wynikające z zapisów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, czyli wycinkę drzew. Kolejne roboty w terenie planowane są po zakończeniu niezbędnych optymalizacji projektowych, tj. najwcześniej w drugim kwartale br. Wykonawca planuje ich rozpoczęcie od przebudowy istniejących mediów.

 

Nowy odcinek DK73 poprawi warunki podróżowania na trasie łączącej węzeł Kielce Północ, Busko i Tarnów, który obciążony jest zarówno ruchem lokalnym podmiejskim, jak i tranzytowym ciężkim.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Kasia
2019-01-14 00:37
No brawo, a kiedy dalsza modernizacja w standardzie GP w stronę Buska?

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: