Obwodnica Morawicy na DK73: W lutym pierwsze prace w terenie
W woj. świętokrzyskim ruszy budowa I etapu obwodnicy Morawicy w ciągu DK73. Nowa trasa poprawi warunki podróżowania na trasie łączącej węzeł Kielce Północ, Busko i Tarnów. ZDjęcia: GDDKIA

Trwają prace nad projektem dla I etapu obwodnicy Morawicy w ciągu drogi krajowej nr 73 (woj. świętokrzyskie). Na początku lutego wykonawca planuje rozpocząć pierwsze prace przygotowawcze polegające na wycince drzew. Rozpoczęcie robót zasadniczych zapowiada w okresie wiosenno-letnim.

Umowę na realizację obwodnicy Morawicy w systemie projektuj i buduj podpisano w 2018 roku. W ramach pierwszego etapu inwestycji wybudowana zostanie dwujezdniowa droga klasy GP (droga główna o ruchu przyspieszonym) biegnąca po śladzie istniejącej trasy krajowej nr 73 odcinku o długości 4,2 km od granic miasta Kielce do granicy miejscowości Brzeziny i Morawica. W ramach zadania powstaną cztery skrzyżowania z sygnalizacją świetlną (dwa na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 73 z drogami powiatowymi, kolejne dwa z drogami gminnymi), kładka dla pieszych w miejscowości Bilcza oraz drogi dojazdowe. Przebudowana będzie także związana z drogą infrastruktura. Termin realizacji inwestycji to 36 miesięcy z doliczeniem okresów zimowych począwszy od podpisania umowy.

 

Mapa przebiegu obwodnicy Morawicy w ciągu DK73

Mapa przebiegu obwodnicy Morawicy w ciągu DK73. Mapa: GDDKIA

Aktualnie wykonawca pracuje nad zoptymalizowaniem istniejącego projektu inwestycji ze szczególnym uwzględnieniem elementów wynikających ze zmian przepisów w ostatnich latach np. dotyczących ekranów akustycznych czy barier. Na początku lutego zapowiada pierwsze prace nad przygotowaniem terenu inwestycji, a wynikające z zapisów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, czyli wycinkę drzew. Kolejne roboty w terenie planowane są po zakończeniu niezbędnych optymalizacji projektowych, tj. najwcześniej w drugim kwartale br. Wykonawca planuje ich rozpoczęcie od przebudowy istniejących mediów.

 

Nowy odcinek DK73 poprawi warunki podróżowania na trasie łączącej węzeł Kielce Północ, Busko i Tarnów, który obciążony jest zarówno ruchem lokalnym podmiejskim, jak i tranzytowym ciężkim.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

DEMI
2019-04-17 03:51
Ile jeszcze mamy czekać na obwodnicę Morawicy, już cierpliwość się kończy, to jest nadal tylko odcinek który nie wyprowadza ruchu obok miasta, kto przedłuża i odkłada to wszystko, cierpliwość moja się kończy.
Samolub
2019-04-13 17:47
Ciekawe ile się będą ociągali z rozpoczęciem II etapu obwodnicy Morawicy bo bez tego nadal będą olbrzymie korki, już nie mówiąc o kolejnych odcinkach w stronę Buska gdzie brakuje nawet decyzji środowiskowych. Na szczęście za Morawicą droga jest szeroka i zadbana, ale bez tego drugiego etapu obwodnicy Morawicy dalej samochody i tiry będą się wić przez miasto w korkach, a ruch ma jeszcze wzrosnąć więc robi się gorąco...
Netflix
2019-04-12 17:01
Dobrze że chociaż z samą obwodnicą Morawicy ruszyli, droga dwujezdniowa ma być aż do samego Buska a może nawet Tarnowa to już trzeba nad obwodnicą i drogą do Piotrkowic pracować.
Nana
2019-04-04 00:36
Czekamy na kolejne odcinki, tak się przedstawia plan zagospodarowania: "na drodze nr 73 (GP); budowy obwodnic Morawicy i Piotrkowic, z realizacją drugiej jezdni od Wiśniówki do Buska oraz docelowego przełożenia trasy drogi na obejściu Kielc (od wschodu) i z odcinka Busko — Szczucin na trasę drogi nr 973 Busko — Nowy Korczyn, połączonego z budową mostu na Wiśle"
Kasia
2019-01-14 00:37
No brawo, a kiedy dalsza modernizacja w standardzie GP w stronę Buska?

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: