Obwodnica Skaryszewa, DK9 w nowym śladzie – burmistrz zatwierdzi przebieg
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2022-08-18
Obwodnica Skaryszewa planowana jest w nowym śladzie DK9 jako droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Nowa trasa wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 9 z Radomia. DK9 prowadzi w kierunku Ostrowca Świętokrzyskiego, Opatowa i dalej Rzeszowa. Obecny etap inwestycji to złożony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej i ostateczne ustalenie jej przebiegu nowej obwodnicy.
- W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu obwodnicy Skaryszewa, oznaczony jako wariant 1 (kolor żółty). We wniosku o uzyskanie decyzji środowiskowej skierowanym do Burmistrza Miasta i Gminy Skaryszew wskazaliśmy go jako preferowany – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Wkrótce otwarcie nowego odcinka S7 z Warszawy
Obecna DK9 przechodząca przez Skaryszew. Zdjęcia: GDDKIA
Jaka będzie nowa wylotówka z Warszawy? W projektowaniu DK79 Piaseczno – Góra Kalwaria
W preferowanym rozwiązaniu, skierowanym do burmistrza, obwodnica Skaryszewa ma długości ok. 6 km i przebiega przez obszar gminy Skaryszew po zachodniej stronie miasta. Przyszła trasa DK9, na początkowym fragmencie od węzła z planowaną drogą ekspresową S12 do skrzyżowania z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 9, będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Na pozostałym odcinku jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdą stronę, a dostępność do niej będzie możliwa poprzez trzy skrzyżowania: dwa z istniejącym przebiegiem DK9 oraz jedno z drogą wojewódzką.
Mapa przebiegu obwodnicy Skaryszewa w ciągu DK9. Mapa: GDDKIA
W październiku 2020 r. zawarta została umowa z Arkas-Projekt na przygotowanie dokumentacji projektowej o wartości prawie 2 mln zł. Termin ich zakończenia przypada na początek 2024 r.
Z harmonogramu inwestycji wynika, że obwodnica Skaryszewa będzie oddana dopiero w 2028 roku.
Przyjęte parametry techniczne obwodnicy Saryszewa w ciągu DK9:
- Klasa drogi: GP
- Prędkość projektowa: 100 km/h
- Dopuszczalny nacisk: 115 kN/oś
- Ilość jezdni: 1
- Ilość pasów ruchu: 2
- Szerokość pasa ruchu: 3,5 m
- Skrajnia pionowa drogi głównej: 5,0 m
- Rodzaj nawierzchni: bitumiczna