Obwodnica Stargardu, 4,5 km DK20 do połączenia z S10, z decyzją środowiskową
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2023-05-25
Drogowcy dostali decyzję środowiskową zatwierdzającą przebieg obwodnicy Stargardu w według wariantu 5. Decyzja daje zielone światło do rozpoczęcia kolejnych prac przygotowawczych tj. opracowania elementów Koncepcji Programowej i wykonania badań podłoża.
Badają teren pod przyszłą trasę S10 Stargard - Piła. To 108 km nowej ekspresówki
Obwodnica Stargardu będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Droga rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu DK20 i S10. Planowana jest w ramach inwestycji przebudowa połączenia S10/DK20 po północnej stronie węzła. Trasa obwodnicy będzie prowadziła w kierunku północnym. Przejdzie przez dolinę rzeki Krąpiel, następnie drogę powiatową Strachocin-Sułkowo, gdzie zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej. Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard-Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK20 około 500 metrów za granicą miasta Stargard.
Od kilkunastu lat, dzięki południowej obwodnicy, miasto omija już droga ekspresowa S10. Wschodnia obwodnica wyprowadzi ostatnią drogę krajową ze Stargardu - droga krajowa nr 20. Trasa ta obecnie prowadzi od węzła Stargard Wschód na S10 przez miejscowości Święte i Strachocin do miasta, gdzie na trasie przejazdu jest wiele przejść dla pieszych i skrzyżowań. Po oddaniu obwodnicy skróci się dystans jaki będą pokonywać kierowcy. Obecnie długość trasy przez miasto to 7,4 km, a po realizacji wybranego wariantu obwodnicy będzie krótsza o 2,9 km.
Docelowo w województwie zachodniopomorskim ma być około 650 km dróg ekspresowych i autostrad. Obecnie w użytkowaniu jest zaledwie połowa - dokładnie 325 km. W budowie znajdują się teraz odcinki dróg S3, S6 i S11.