Obwodnica Wałcza na S10 dopiero w I półroczu 2019 r. Prace sięgnęły 75 procent
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-10-22
Od kilku miesięcy wiadomo, że obwodnica Wałcza w ciągu drogi ekspresowej S10 nie zostanie oddana do użytku w tym roku. Przyczyną opóźnień były m.in. problemy z technologią budowy jednej z estakad, niesprzyjająca pogoda w 2017 roku i problemy z terminowością dostaw materiałów budowlanych. Wykonawca, firma Energopol Szczecin S.A. po uzgodnieniach z GDDKIA kontynuuje budowę i planuje ją zakończyć wiosną przyszłego roku.
Z ostatniego raportu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wynika, że prace osiągnęły 75 procent. Wykonawca prowadzi prace na wszystkich frontach. Powstają m.in. obiekty, nasypy, podbudowa i nawierzchnia bitumiczna.
Budowa obwodnicy Wałcza w ciągu S10. Zdjęcia: wrzesień 2018 r., GDDKIA
Obwodnica Wałcza będzie miała 17,8 km długości. Ominie ona Wałcz od północy. Inwestycja o wartości blisko 538 mln zł ma unijne dofinansowanie z POIiŚ (ponad 264 mln zł).
Obwodnica Wałcza będzie dwujezdniową drogą ekspresową S10 o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. W jej ciągu powstaną 4 węzły drogowe:
- Wałcz Zachód łączący obwodnicę z obecną DK nr 10,
- Wałcz Północ stanowiący połączenie z DW nr 163,
- Wałcz Wschód z DK nr 22
- Witankowo na włączeniu w DK10 od strony Piły.
Zakres prac obejmuje również budowę 13 wiaduktów, 2 mostów, 2 estakad i 14 przepustów ekologicznych. Dwoma największymi obiektami mostowymi są: trójprzęsłowa estakada E-1 o długości 278 metrów i trzynastoprzęsłowa estakada E-2 o długości około 764 m