• Facebook - conadrogach
Odbiory S3 Zielona Góra – Niedoradz.  Do końca roku jeszcze trasa do Nowej Soli
Budowa drogi ekspresowej S3 w woj. lubuskim zbliża się do końca. Do końca roku otrzymamy rozbudowane o drugą jezdnię odcinki na trasie Zielona Góra - Nowa Sól. W budowie pozostanie jedynie most w Cigacicach. Zdjęcia: GDDKIA

Trwają odbiory odcinka drogi ekspresowej S3 z Zielonej Góry do Niedoradza. Jest szansa, że odcinkiem z dobudowaną drugą jezdnią pojedziemy w listopadzie. Do końca roku dostaniemy jeszcze dalszy fragment S3-ki na południe, do Nowej Soli. Tym samym realizacja drogi S3 w woj. lubuskim dobiega końca, w budowie pozostanie tylko most przez Odrę w Cigacicach.

Informacje te z pewnością ucieszą kierowców, którzy na przejazd rozbudowanymi odcinkami ekspresowej trójki pomiędzy Zieloną Górą i Nową Solą czekają ponad pół roku dłużej niż zakładały harmonogramy. Odcinek S3 od Zielonej Góry do Niedoradza miał być gotowy w maju, a fragment z Niedoradza do Nowej Soli w lipcu tego roku. Przyczyną opóźnień, jak tłumaczą drogowcy, jest fakt, że inwestycja wymagała większego zakresu i zaangażowania niż ujęto to przy podpisywaniu umowy.

 

 

Droga ekspresowa S3 Zielona Góra - Niedoradz - Nowa Sól

Droga ekspresowa S3 Zielona Góra - Niedoradz - Nowa Sól. Zdjecia: GDDKIA


Prace na ponad 13 km fragmencie drogi S3 z Zielonej Góry do Niedoradza prowadzi firma Budimex. Zgodnie z zapowiedziami wykonawcy prace budowlane zakończyły się 20 listopada. Obecnie trwają procedury związane z odbiorem trasy i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. To sprawia, ze na przejazd ekspresową, dwujezdniową trasą musimy jeszcze trochę poczekać.

 

W grudniu otrzymamy drugi, 17 kilometrowy, odcinek z Niedoradza do Nowej Soli. Tu droga również została rozbudowana o bliźniaczą jezdnię.

 

Prace na drodze ekspresowej S3 w woj. lubskim dobiegają końca

Prace na drodze ekspresowej S3 w woj. lubskim dobiegają końca. Zdjecia: GDDKIA


Przypomnijmy, w październiku 2017 r. udostępniono kierowcom rozbudowany o drugą jezdnię odcinek S3 Sulechów - Zielona Góra Północ. Inwestycja podzielona została na dwa etapy. Pierwszy z nich polegał na budowie drugiej jezdni drogi S3 wraz z obiektami mostowymi i całą infrastrukturą poza jednym z mostów na Odrze w Cigacicach, który ma powstać w miejscu rozebranego funkcjonującego dotychczas. Budowa nowego obiektu stanowi zakres II etapu inwestycji, który ma się zakończyć w drugiej połowie 2019 roku. Do tego czasu na odcinku Sulechów - Zielona Góra występować będzie jeszcze jedno utrudnienie w postaci zwężenia do jednej jezdni na moście na Odrze. Zadanie to ostatecznie uwieńczy budowę S3-ki jako głównej arterii drogowej północ - południe w województwie lubuskim.

 

 Mapa z odcinkami realizacyjnymi drogi ekspresowej S3 w woj. lubuskim

Mapa z odcinkami realizacyjnymi drogi ekspresowej S3 w woj. lubuskim. Mapa: GDDKIA

 

 

By dojechać ekspresową S3 ze Szczecina do Bolkowa na Dolnym Śląsku zabraknie jeszcze odcinka pomiędzy Polkowicami a Lubinem. Drogowcy utrzymują, że odcinek będzie przejezdny do końca roku, a prace wykończeniowe prowadzone będą do wiosny 2019 r.

S3 Polkowice – Lubin gotowa wiosną 2019 r., przejezdna w tym roku?

 

Docelowo S3 będzie miała długość ponad 520 km, poprowadzi południkowo od zespołu portów morskich Szczecin - Świnoujście na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry do południowej granicy Polski. Trasa jest częścią korytarza paneuropejskiego łączącego Szwecję z Grecją. Rządy Rzeczpospolitej Polskiej i Republiki Czeskiej podpisały memorandum o jej kontynuacji za naszą południową granicą w ramach trasy D11.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

szpung
2018-11-30 16:58
To juz ostatnie w tym roku odcinki drogowe, choc przyznajmy akurat budowa drugiej nitki s3 to kompromitacja a jak sie czyta ze jakosc marna to troche przykro
kierowca
2018-11-28 10:03
Słupki oddzielające tymczasowo pasy na długości Nowa Sól - Zielona Góra to porażka. Brakuje przekleństw, żeby oddać irytację! Służby BHP na siłę szukają sobie pracy?
M
2018-11-28 00:04
Nawierzchnia pozostawia wiele do życzenia.. nowe a jakby już zużyte.. porażka jak w Polsce buduje się drogi..
big
2018-11-26 18:58
nawierzchnia jest do bani
student
2018-11-26 09:03
Jeżdżę tą trasą raz w tygodniu z Zielonej Góry do Wrocławia i z powrotem. Nawierzchnia nierówna, skończyć nie mogą... Już nie mówię o tym odcinku na wysokości Polkowic... A później znów będzie przecinanie wstęg i wmawianie wszystkim "jacy to my jesteśmy super". Tak jak napisał antybezmyslnik, zajmują się propagandą, zamiast wziąć się za robotę. Zobaczycie wszyscy niedługo jaka ta "zmiana" jest "dobra"...
Jaco
2018-11-23 19:30
Odbiory?! Bzdura!!! Jeżdżę tą trasą codziennie. Przez cały czas trwają jeszcze prace wykończeniowe.
antybezmyslnik
2018-11-23 16:13
Zirytowany- dobrze Cię rozumię. Bo GDDKiA za ,,dobrej zmiany " tylko ,,picuje" ludzi jak szybko budują, a opóźnienia trwają od pół roku do 2 lat. Zajmują się propagandą zamiast budowaniem potrzebnych dróg. Z budową na S3 Mostu nad Odrą w Cigacicach jest podobnie- guzdrają się niemożebnie. Nie wiem jacy ,,fachowcy" tam pracują. A tak a propo- dziwi mnie, że urzędnicy, a w ślad za nimi - publikatory, bzdury wypisują, że S3 prowadzi do m.Chania na Krecie. Rozumiem, że S3 pobudują, tunelem pod Morzem Śródziemnym, od Aten do Chanii.
Zirytowany
2018-11-23 15:04
To jest kpina! Budimex guzdra się z tym odcinkiem ponad 2,5 roku. Dodam, że mieli do wybudowania od podstaw tylko wschodnią jezdnię, 4 przejścia dla zwierząt i do poprawy dwa węzły. Dziś mija PÓŁ ROKU od pierwszego terminu oddania do użytku. Całe lato nic nie robili. Boje się pomyśleć ile trwałaby budowa całej trasy z dwoma jezdniami i wiaduktami od podstaw... z 7 lat.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: