Otwarcie kolejnego fragmentu drogi S7 coraz bliżej
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2024-07-10
- Aktualizacja: 2024-07-13
GDDKiA zapowiada, że w sierpniu tego roku otwarty zostanie brakujący odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Miechowem a Szczepanowicami w woj. małopolskim. To obecnie kluczowy fragment do upłynnienia ruchu na trasie S7 Warszawa – Kraków. Mimo, że odc. liczy zaledwie 5,3 km, to jego oddanie pozwoli kierowcom ominąć zakorkowany Miechów przez który przechodzi stara DK7. Odcinek połączy oddane wcześniej fragmenty ekspresowego połączenia Kraków - Warszawa.
Jak do tej pory GDDKiA zapewniała, że prace postępują w dobrym tempie i planowany na sierpień termin otwarcia trasy zostanie dotrzymany.
- Prowadzimy teraz prace wykończeniowe i przygotowujemy ten odcinek do otwarcia – informuje Robert Jakubiak, zastępca dyrektora Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.
Droga ekspresowa S7 omijająca Miechów. Zdjęcia: GDDKIA
Przypomnijmy, budowę 57 km trasy na północ od Krakowa podzielono na cztery odcinki. Obecnie dwa z nich są w użytkowaniu. To 18,7 km odcinek między granicą województwa świętokrzyskiego i Miechowem oraz część trasy pomiędzy Szczepanowicami a Widomą. W sierpniu ma być otwarty odcinek przy Miechowie. Do pełnego domknięcia trasy S7 na północ od Krakowa zabraknie już tylko odcinków powiązanych z obwodnicą Krakowa. Droga S7 stanowi bowiem nie tylko Wschodnią Obwodnicę Krakowa ale również połączy się z budowaną Północną Obwodnicą Krakowa w ciągu drogi S52 tworząc docelowy ringu dróg szybkiego ruchu wokół miasta.
Nowy, 5,3 km odc. S7 Miechów - Szczepanowice szykowany jest do otwarcia w sierpniu. Zdjęcia: GDDKIA
Realizacja krakowskiego odcinka S7-ki o długości 18,3 km z Widomej do Nowej Huty w została podzielona na dwa etapy. Budowa pierwszego, tzw. pozamiejskiego fragmentu o długości ponad 11 km powoli dobiega końca. Droga w tej części będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, powstaną na niej dwa węzły, Łuczyce i Raciborowice. W ciągu odcinka powstaje 21 mostów i wiaduktów. Według deklaracji drogowców pojedziemy nim jeszcze w tym roku.
Budowa S7 Kraków - Widoma, odc. pozamiejski. Zdjęcia: GDDKIA
Dłużej poczekamy na ponad 7 km odcinek na terenie miasta, od węzła Mistrzejowice w stronę Grębałowa i Nowej Huty. S7 w tej części będzie miała trzy pasy ruchu w każdym kierunku i dwa węzły drogowe: Mistrzejowice i Grębałów. Umownym terminem zakończenia tego zadania jest 2025 rok.
- W tym roku chcemy drogą S7 dotrzeć do Krakowa, a w przyszłym domknąć ring wokół miasta - zapowiada krakowski oddział GDDKIA.
Budowa odcinka miejskiego drogi S7 Kraków - Widoma. Zdjęcia: GDDKIA
Dotrzymanie terminu przy uwzględnieniu oddania kompletnej trasy z węzłem Mistrzejowice, gdzie łączą się S7 i S52, jest nierealne. Budowa węzła Mistrzejowice potrwa zdecydowanie dłużej. Węzeł został przeprojektowany tak, by poprawić przepustowość i zminimalizować korki i dopiero teraz mogą ruszyć roboty. Terminem otwarcia tego ważnego elementu krakowskiego ringu będzie najwcześniej połowa roku 2026. Być może wcześniej drogowcy zdecydują się go oddać w niepełnej przejezdności.
Węzeł Mistrzejowice - to tu połączą sie drogi S7 i S52 Północna Obwodnica Krakowa
Zdjęcia: GDDKIA