Otwarcie obwodnicy Marek najwcześniej w październiku
- A.K.
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2017-05-09
Przypomnijmy, obwodnica Marek, czyli odcinek S8 od węzła Marki do węzła Radzymin Południe będzie mieć długości ok. 15,4 km. Koszt jej budowy to ok. 737,5 mln zł.
Inwestycja została podzielona na dwa odcinki. Umowę na zaprojektowanie i budowę zadania I o długości 8,1 km od węzła Marki do węzła Kobyłka podpisało konsorcjum z Salini Polska jako liderem, jej wartość to ok. 331,6 mln zł. Zadanie II obejmuje zaprojektowanie i budowę odcinka o długości 7,2 km od węzła Kobyłka do w. Radzymin Południe. Zrealizuje je konsorcjum z firmą Astaldi S.p.A na czele za ok. 405,9 mln zł.
Budowa obwodnicy Marek w ciągu drogi ekspresowej S8. Zadanie I od węzła Marki do w. Kobyłk. Zdjęcia: kwiecień 2017 r., GDDKIA
Umowy na te dwa zadania podpisano w listopadzie 2014 roku. Nowa trasa miała zostać zrealizowana w ciągu 32 miesięcy od podpisania umowy, natomiast w ramach zadania drugiego wykonawca robót przez kolejne 4 miesiące miał remontować fragment istniejącej DK8.
O zagrożonym terminie oddania do użytku obwodnicy Marek w ciągu ekspresowej trasy S8 pisaliśmy na poczatku tego roku. Już wtedy wykonawcy deklarowali oddanie wylotówki z Warszawy w kierunku Białegostoku dopiero w październiku. W marcu minister infrastruktury i GDDKiA mobilizowali wykonawcę obwodnicy Marek do zwiększenia tempa prac. Firma Salini została zobligowana do ukończenia najważniejszych prac w okresie letnim, tak aby latem można było trasę, przynajmniej jezdnie główne, udostępnić kierowcom i w ten sposób udrożnić tranzyt. Pozostałe prace, np. prowadzone na węzłach oraz poza pasem drogowym, wykonawca ukończyłby w późniejszym terminie. Dzisiaj z oficjalnego komunikatu na stronie inwestycji, wiemy, że z trasy skorzystamy nie wcześniej niz jesienią a remont DK8 w Markach przedłuży się do lutego przyszłego roku.