Otwarcie S7 Lesznowola – Tarczyn uzależnione od terminu wydania pozwolenia na użytkowanie
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2023-04-21
Kiedy otwarcie drogi S7 Lesznowola - Tarczyn?
Od kilku dni informujemy, że lada dzień ma nastąpić otwarcie oczekiwanego odcinka drogi ekspresowej S7 Lesznowola – Tarczyn, pod Warszawą. Drogowcy nieco studzą oczekiwania, bo informują, ze nadal trwają prace wykończeniowe i porządkowe a Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowalnego jeszcze weryfikuje dokumentację złożoną do wniosku o uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie. - Termin udostępnienia trasy głównej jest uzależniony od zakończenia wszystkich robót, procedur odbiorowych oraz uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie – dodaje Tarnowska.
Kierowcy dostaną 15 kilometrów jezdni głównych środkowego odcinka trasy S7 pomiędzy Warszawą a Grójcem. Oddawanie trasy prowadzone będzie etapami, z uwagi na kontunuowanie pozostałych robót poza korpusem drogi, które potrwają do 2024 r.
Nowe drogi ekspresowe i autostrady w 2023 r. Pierwsze otwarcia już w kwietniu
Finisz prac wykończeniowych na S7 Lesznowola - Tarczyn. Zdjęcia: GDDKIA
W pierwszym etapie kierowcy pojadą dwoma jezdniami w pełnym przekroju dwóch pasów, ale z ograniczeniem prędkości do 80 km/h, pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ. Oddanie 15 km nowych jezdni pozwoli na połączenie funkcjonujących już odcinków S7 od strony Warszawy i Grójca. Udostępniony zostanie węzeł Złotokłos, a na sąsiednich odcinkach pełną funkcjonalność zyskają węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe.
Węzeł Złotokłos w ciągu drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec. Zdjęcia: GDDKIA
- Udostępnienie trasy głównej pomiędzy Lesznowolą i Tarczynem znacząco zmieni układ komunikacyjny na południe od Warszawy. Rozdzielimy wspólny przebieg dwóch dróg ekspresowych, S7 i S8, który obecnie kumuluje się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami. W związku z tym wprowadzamy już zmiany na węźle Opacz, rozdzielając kierunki na Kraków i Wrocław – informuje GDDKIA.
GDDKIA próbuje poprawić węzeł Opacz Południowej Obwodnicy Warszawy
W drugim etapie udostępniania odcinka S7 Lesznowola – Tarczyn Północ oddane zostaną pozostałe do ukończenia elementy drogi poza jej ciągiem głównym, takie jak drogi serwisowe, lokalne, a także węzły Antoninów oraz Tarczyn Północ. Zgodnie z umową wykonawca ma zrealizować te prace do I kwartału 2024 r. i wtedy też będzie to pełnoprawna droga ekspresowa. Wtedy też przystąpi do remontu 17 km dotychczasowego przebiegu DK7, od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a tym samym całego kontraktu zgodnie z podpisaną umową przewidziano na koniec III kwartału 2024 r.
Oddanie jezdni S7 Lesznowola - Tarczyn uciągli trasę S7 pomiędzy Warszawą a Grójcem. Zdjęcia: GDDKIA
Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki pomiędzy węzłami:
- Warszawa Lotnisko – Lesznowola, o długości 6,6 km, oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
- Lesznowola - Tarczyn Północ, o długości 14,8 km
- Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km, oddana do ruchu w grudniu 2020 r.
Trasa główna to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu z rezerwą pod budowę trzeciego. Wjazd na nową drogę umożliwiają już węzły: Zamienie, Lesznowola i Tarczyn Południe. Trzy kolejne, Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, są jeszcze w trakcie realizacji.