Pięć firm chce budować S3 na Dolnym Śląsku
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-08-30
Pięć firm złożyło oferty na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S3 na odcinku o długości 16,4 km od węzła Nowa Sól Południe do węzła Gaworzyce (bez węzła). W postępowaniu przetargowym są też pozostałe odcinki S3 w kierunku Legnicy. Droga ekspresowa S3 od Nowej Soli do Legnicy będzie miała długość około 85 km.
Najtańszą ofertę na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S3 Nowa Sól - Gaworzyce w wysokości 355,1 mln zł złożyła firma Dragados S.A., najdroższą, o wartości ponad 446 mln zł, konsorcjum firm Budimex S.A., Ferrovial Agroman S.A. Drogowcy zastrzegają, że przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty będą stosować kryterium ceny, terminu realizacji oraz gwarancji jakości robót.
- Inwestycja powinna być zrealizowana w 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez wliczania okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Otwarcie ofert na pozostałe cztery odcinki drogi ekspresowej S3 Nowa Sól-Legnica planowane jest na przełomie sierpnia/września (II odcinek) i we wrześniu ( III, IV i V odcinek) - informuje GDDKiA.
Budowa I odcinka S3 (węzeł Nowa Sól Południe - węzeł Gaworzyce) zakłada m.in:
- Inwestycja powinna być zrealizowana w 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez wliczania okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Otwarcie ofert na pozostałe cztery odcinki drogi ekspresowej S3 Nowa Sól-Legnica planowane jest na przełomie sierpnia/września (II odcinek) i we wrześniu ( III, IV i V odcinek) - informuje GDDKiA.
Budowa I odcinka S3 (węzeł Nowa Sól Południe - węzeł Gaworzyce) zakłada m.in:
- budowę dwóch jezdni po dwa pasy ruchu z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie rozdziału,
- budowę 2 węzłów drogowych: „Nowa Sól Południe” oraz „Nowe Miasteczko”,
- budowę 6 obiektów inżynierskich w ciągu drogi S-3, w tym 3 wiaduktów pełniących funkcję przejść ekologicznych, 1 estakady pełniącej funkcję przejścia ekologicznego o długości około 160m i 2 wiaduktów drogowych,
- budowę 9 wiaduktów nad drogą ekspresową, w ciągu dróg lokalnych,
- budowę 2 przejść ekologicznych nad drogą ekspresową, przeznaczonych dla dużych zwierząt,
- przygotowanie terenu pod przyszłe Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP-y) MOP III Niegosławice Zachód i MOP II Niegosławice Wschód wraz z doprowadzeniem mediów tj.: przyłącza oświetleniowego, energetycznego, wodnego, odprowadzenia ścieków,
- budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi: ekrany akustyczne, ekrany ekologiczne, antyolśnieniowe, przepusty ekologiczne wraz z systemem ochronno–naprowadzającym, zieleń naprowadzającą, system budowy wód opadowych, urządzenia podczyszczające-ogrodzenie drogi na całej długości.