Pierwsze prace na budowie S1 Pyrzowice - Podwarpie
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-02-19
Umowa na projekt i budowę drugiej jezdni odcinka S1 Pyrzowice – Podwarpie została podpisana w listopadzie 2018 r. Wykonawcą blisko 10 km odcinka drugiej jezdni S1 jest konsorcjum firm: Rubau Polska i Construcciones Rubau z Hiszpanii.
Obecnie wykonawca zajmuje się usuwaniem drzew i krzewów na placu budowy. Prowadzone jest również rozpoznanie saperskie terenu. W efekcie powstanie dwupasowa jezdnia, z pasem awaryjnym, sześć obiektów inżynierskich w ciągu budowanej jezdni (5 wiaduktów i most) i urządzenia ochrony środowiska. Na węźle Mierzęcice dobudowane zostaną pasy włączeń i wyłączeń, a istniejące odcinki łącznic dostosowane do nowej jezdni. Przebudowany zostanie układ dróg dojazdowych, system odwodnienia drogi i kanalizacji deszczowej. Wykonawca zainstaluje bariery ochronne oraz ekrany akustyczne.
Koszt inwestycji realizowanej w oparciu o dokumentację GDDKiA to blisko 121,8 mln zł. Nowa droga ma być oddana do kwietnia 2021 roku.
Droga ekspresowa S1 - mapa przebiegu w podziale na odcinki. Mapa: GDDKIA
Nadal czekamy podpisanie umowy z wykonawcą na budowę fragmentu S1 od Przybędzy do Milówki (tzw. obejście Węgierskiej Górki). GDDKIA zapowiadała, że kontrakt będzie zawarty w I kwartale tego roku.
W 2019 roku drogowcy planują jeszcze ogłosić przetargi dla brakujących odcinków S1-ki. Będą to kolejno:
- S1 węzeł „Kosztowy II” w Mysłowicach - węzeł „Suchy Potok” w Bielsku–Białej, ok. 39,7 km
- S1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza (przebudowa drogi krajowej nr 1), ok. 6,9 km