1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Pierwsze prace przy obwodnicy Szczuczyna w ciągu S61

Pierwsze prace przy obwodnicy Szczuczyna w ciągu S61

  1. conadrogach.pl
  2. GDDKiA
  3. 2013-04-03
Pierwsze prace przy obwodnicy Szczuczyna w ciągu S61
Rozkręca się budowa 8-kilometrowej obwodnicy Szczuczyna w ciągu planowanej drogi ekspresowej S 61 w województwie podlaskim. Wykopy, wymiany gruntów, wiercenia pali oraz roboty branżowe (energetyka, wodociągi) – to prowadzone obecnie prace. Całkowita wartość projektu to 151 mln zł.
Początek projektowanej obwodnicy Szczuczyna w ciągu drogi ekspresowej S61 zlokalizowany jest przed miejscowością Szczuczyn. Przyszła droga ekspresowa omija miejscowość Szczuczyn po stronie zachodniej. Koniec projektowanej trasy przewidziano za miejscowością Szczuczyn na włączeniu w istniejącą drogę krajową Nr 61. Obwodnica przebiega w geograficznym układzie północ-południe przez teren województwa podlaskiego (powiat Grajewo).

Budowa nowej drogi ekspresowej S61 wiąże się z koniecznością dostosowania jej do istniejącego układu komunikacyjnego - drogi bezpośrednio krzyżujące się z obwodnicą zostaną odpowiednio przebudowane z uwzględnieniem odległości pomiędzy skrzyżowaniami właściwych dla drogi klasy GP. Z tego względu przewidziano budowę dróg dojazdowych umożliwiających obsługę terenów przyległych do obwodnicy.

W celu bezkolizyjnego przeprowadzenia ruchu pojazdów nad drogami, ciekami wodnymi i przejściami dla zwierząt zaprojektowano obiekty inżynierskie, dla których wybrano optymalne rozwiązania techniczne. Wybudowane zostaną też odpowiednie urządzenia ochrony środowiska.

Obwodnica Szczuczyna realizowana na parametrach drogi ekspresowej będzie budowana w dwóch etapach:

• I etap - budowa obwodnicy o przekroju jednojezdniowym (jedynie w rejonie węzła „Szczuczyn” przekrój dwujezdniowy) oraz skrzyżowań jednopoziomowych na włączeniach do istniejącej drogi krajowej nr 61; obwodnica będzie funkcjonowała jako droga klasy GP:

  • 1 jezdnia po 1 pasie ruchu w każdym kierunku na odcinku od km 197+550,00 do km 199+804,47 (przed węzłem „Szczuczyn”) i od km 202+475,95 do km 205+557,00 (za węzłem „Szczuczyn”),

  • 2 jezdnie po 2 pasy ruchu od km 200+426,62 do km 201+902,65 (węzeł „Szczuczyn”)

  • 2 odcinki przejściowe z przekroju jednojezdniowego na dwujezdniowy od km 199+804,47 do km 200+426,62 i od km 201+902,65 do km 202+475,95.


• II etap - dobudowa drugiej jezdni na odcinkach „przed” i „za” węzłem „Szczuczyn” o przekroju 2 x 2 oraz zlikwidowanie skrzyżowań jednopoziomowych; obwodnica będzie wtedy pełnić funkcję drogi klasy S. W sytuacji wzrostu natężenia ruchu istnieje możliwość dobudowy trzeciego pasa ruchu dla każdej jezdni (do wewnątrz jezdni). Już w etapie I korpus drogowy na odcinku dwujezdniowym zostanie wykonany z uwzględnieniem szerokości pod trzy pasy ruchu i nie będzie wymagał poszerzenia.
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S61 Jak dojadę - Szczuczyn