1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Początek drogi do obwodnicy Ostrołęki – będzie koncepcja nowej DK53

Początek drogi do obwodnicy Ostrołęki – będzie koncepcja nowej DK53

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-11-05
Początek drogi do obwodnicy Ostrołęki – będzie koncepcja nowej DK53
GDDKIA wybrała projektanta obwodnicy Ostrołęki w ciągu DK53 (woj. mazowieckie). Zdjęcia: GDDKIA
Wreszcie ruszy opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Ostrołęki w ciągu drogi krajowej nr 53. To pierwszy z etapów inwestycji, której nowe kilometry zobaczymy najwcześniej w 2027 r.

To już trzecie podejście GDDKIA do wyłonienia wykonawcy prac przygotowawczych dla obwodnicy Ostrołęki. Pierwszy przetarg został ogłoszony w październiku 2018r. Drugi przetarg został ogłoszony w maju 2019 r. Obydwa postępowania zostały unieważnione z uwagi na oferty przekraczające budżet Zamawiającego. Ostatecznie, w trzecim, drogowcy wybrali wykonawcę koncepcji i STEŚ spośród siedmiu ofert złożonych w przetargu. Jest to oferta złożona przez Multiconsult Polska Sp. z o.o., która zaproponowała cenę ponad 2,9 mln zł i nie jest to oferta najtańsza. Przypominamy, że wszystkie oferty przekraczały budżet GDDKIA (niespełna 2,5 mln zł). Najniższą ofertę na kwotę ponad 2,8 mln zł złożyła firma Transprojekt – Warszawa Sp. z o.o., natomiast najwyższą firma Mosty Katowice Sp. z o.o. na kwotę ponad 4,5 mln zł.

- Pozyskanie dodatkowych środków finansowych pozwoliło dokonać wyboru tej oferty. Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w listopadzie 2019 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 35 miesięcy od daty jej zawarcia (w tym złożenie wniosku o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach po 18 miesiącach od podpisania umowy). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w listopadzie 2022 r. – wyjaśniają drogowcy.

Jeżeli plany się sprawdzą to w 2023 roku ruszy przetarg i zostanie podpisana umowa z wykonawcą w systemie ,,Projektuj i Buduj”. Realizacja prac budowlanych będzie możliwa najwcześniej w latach 2025 r. – 2027.

Celem inwestycji jest poprawa warunków podróżowania i bezpieczeństwa ruchu, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum Ostrołęki, poprawa płynności ruchu, ograniczenie negatywnego oddziaływania drogi na środowisko i tereny przyległe. Zakres inwestycji obejmuje budowę dostosowanej do nośności 115 kN/oś drogi klasy GP o długości 12 km i przekroju 2+1. W ramach zadania powstaną drogi dla obsługi przyległego terenu, obiekty inżynierskie, obwodnica zostanie wyposażona urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska. Zakres prac obejmuje także budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury zewnętrznej kolidującej z drogą.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 53 Jak dojadę - Ostrołęka