Ponad 100 mln zł różnicy w ofertach na obwodnicę Bielska Podlaskiego
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2021-12-28
Na osi północ-południe ruch tranzytowy wyprowadzony zostanie z Bielska Podlaskiego dzięki dwujezdniowej drodze ekspresowej S19, która ominie miasto od zachodu. Z kolei planowana południowa obwodnica Bielska Podlaskiego ma wyprowadzić z niego ruch na osi wschód-zachód.
Na Podlasiu w realizacji niemal cała trasa Via Carpatia
Południowa obwodnica miasta to dwa trzykilometrowe fragmenty w ciągu drogi krajowej nr 66. Pierwszy z nich ma powstać w ramach budowy S19 na odcinku Haćki - Bielsk Podlaski. Na drugi prowadzony jest przetarg.
Najniższą cenę za wybudowanie prawie trzykilometrowego odcinka DK66 zaproponowało konsorcjum firm Unibep, Budrex i Value Engineering - ok. 77,7 mln zł. Najdroższą przedstawił Strabag - to aż 179,47 mln zł. Realizacją zadania zainteresowanych jest sześciu wykonawców.
Oferty złożone w przetargu na 3 km odcinek obwodnicy Bielska Podlaskiego w ciągu DK66:
- Konsorcjum firm Unibep, Budrex i Value Engineering - ok. 77,7 mln zł
- Budimex – ponad 87,1 mln zł
- Mota Engil Central Europe – prawie 87,5 mln zł
- Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe Maksbud i Mostostal Kielce – 99,4 mln zł
- Konsorcjum: Roverpol i Rover Infraestructuras – 110,6 mln zł
- Strabag - 179,47 mln zł.
Wszystkie oferty przekraczają budżet założony przez GDDKIA tj. 73,8 mln zł. Oferty zostaną teraz poddane analizie i weryfikacji.
Odcinek będzie realizowany jako droga jednojezdniowa (przekrój 1x2) o nawierzchni bitumicznej. Odcinek położony jest między istniejącą DK19 (wylot z Bielska Podlaskiego w stronę Siemiatycz) a DK66 (wylot w kierunku przejścia granicznego w Połowcach). W obu tych miejscach powstaną ronda. W ramach zadania wybudowany zostanie również wiadukt nad torami kolejowymi i przejście dla zwierząt.