1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Ponad 300 mln zł za przebudowę odcinka poniemieckiej autostrady A18

Ponad 300 mln zł za przebudowę odcinka poniemieckiej autostrady A18

  1. Anka Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-02-22
Ponad 300 mln zł za przebudowę odcinka poniemieckiej autostrady A18
Pięć firm i konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na przebudowę 22 km odc. południowej jezdni autostrady A18 Olszyna - Golnice. Zdjęcia: conadrogach.pl
Pięciu wykonawców chce przebudować jeden z odcinków autostrady A18 Olszyna – Golnice. Jest to 22 km fragment jezdni południowej, zbudowanej z betonowych płyt. Firmy wyceniły to zadanie od 308 mln zł do ponad 332 mln zł. Celem całego przedsięwzięcia jest dostosowanie drogi krajowej nr 18 odcinek Olszyna – Golnice do standardów sieci drogowej UE o parametrach autostradowych.

Przebudowa autostrady A18 przekładna była od kilkunastu lat. W listopadzie 2004 roku rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w roku 2006. Na drugi etap – rewitalizację poniemieckiej jezdni A18-ki musieliśmy czekać do dzisiaj.

Przebudowa jezdni południowej autostrady A18 Olszyna - Golnice podzielona została na kilka odcinków realizacyjnych:

  • odcinek węzeł Olszyna do km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia),

  • odcinek od km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa),

  • odcinek od km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa) - granica województwa,

  • odcinek granica województwa - węzeł Golnice.

 

Mapa autostrady A18 Olszyna - Golnice w podziale na odcinki realizacyjne - przebudowa jezdni południowej

Mapa autostrady A18 Olszyna - Golnice w podziale na odcinki realizacyjne - przebudowa jezdni południowej. Mapa: GDDKIA

 

Prace realizowane będą etapami, z powodu różnego stopnia zaawansowania prac przygotowawczych. Oddawanie odcinków do ruchu planowane jest na lata 2021-2023.

Przebudowa autostrady A18 Olszyna - Golnice

Pierwszy przetarg został ogłoszony 6 grudnia 2018 r. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na odc. od km 11,86 do km 33,76 pomiędzy węzłem Żary Zachód a węzłem Iłowa, wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA), węzła autostradowego Żary w km 24,73 (przebudowa elementów istniejącego węzła typu "półkoniczyna"), obiektów inżynierskich ( 3 wiadukty, 3 przejścia dla zwierząt nad autostradą, 1 most, 1 przejście pod autostradą). W tym tygodniu poznaliśmy pięciu wykonawców zainteresowanych zadaniem.

  1. PORR S.A. - 329 506 224,27 zł;
  2. Budimex S.A. - 326 547 730,80 zł;
  3. Konsorcjum: Lider – Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. Partner – Aldesa Construcciones S.A. - 332 333 872,20 zł;
  4. Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. - 308 206 498,88 zł;
  5. Konsorcjum: Lider - Berger Bau Polska Sp. z o.o., Partner - Berger Bau SE, Partner - Max Bögl Polska Sp. z o. o., Partner - Max Bögl Stiftung & Co. KG - 324 754 923,08 zł.

 

Obecnie trwa weryfikacja złożonych ofert. Po jej zakończeniu poznamy wykonawcę, z którym podpisana zostanie umowa na realizację zadania. - Przy ocenie ofert pod uwagę brane są również kryteria pozacenowe dotyczące jakości, organizacji i terminu realizacji – zaznaczają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Droga krajowa nr 18 zlokalizowana jest w III drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym – połączeniem międzynarodowym E36/40 na terytorium Polski. Korytarz ten łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem. Droga krajowa nr 18 zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona Autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 18