Przebudowa A18 - przejścia w Olszynie znacznie poza budżetem
Dostosowanie byłego przejścia granicznego w Olszynie do parametrów autostrady A18 - oferty poz budżetem GDDKIA. Mapa: GDDKIA

Wszystkie trzy oferty na dostosowanie byłego przejścia granicznego w Olszynie do parametrów autostrady znacznie wykraczają poza zaplanowany budżet na realizację tego zadania. To jedno z etapów gruntownej przebudowy około 70 km trasy A18 Olszyna – Golnice.

Przypomnijmy, przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i rozbudowa DK18, polegająca na rozbudowie istniejącej drogi krajowej nr 18 na odcinku od granicy państwa km 0,192 (za obiektem mostowym nad rzeką Nysa Łużycka) do km 1,500 (kilometraż wynikający z Projektu Budowlanego dla południowej jezdni A18 Olszyna – Golnice, odpowiadający w terenie kilometrowi ok. 1,542) wraz z węzłem Olszyna, w zakresie dostosowania do parametrów drogi klasy A. Więcej pisaliśmy o tym:

Kolejny przetarg na A18 ogłoszony. Zmieni się przejście graniczne w Olszynie

https://conadrogach.pl/informacje/kolejny-przetarg-na-a18-ogloszony-zmieni-sie-przejscie-graniczne-w-olszynie.html

Przebudowa przejścia na A18 w Olszynie to jedno z zadań zaplanowanych w ramach wielkiej przebudowy autostrady A18 Olszyna – Golnice. W przetargu na zadanie zaplanowane do realizacji w systemie Projektuj i Buduj wpłynęły 3 oferty:

  • Budimex S. A. - 110 324 187,03 zł;
  • Max Bögl Polska Sp. z o. o. - 70 971 310,97 zł;
  • Przedsiębiorstwo Drogowe „Kontrakt” Sp. z o. o. - 66 666 000,00 zł.

Wszystkie trzy przekraczają kwotę przeznaczoną na realizację inwestycji, tj. 44 866 201,36 zł.

Teraz drogowcy muszą podjąć decyzję, czy dopłacić do zadania czy zacząć szukać nowych rozwiązań.

Na tą inwestycję kierowcy czekali od lat. A18-ka to ważna trasa prowadząca do granicy z Niemcami i komunikujaca z siecią dróg Europy Zachodniej. Po zakończeniu przebudowy, zniszczona droga krajowa nr 18 Olszyna – Golnice zyska nowa nawierzchnią i w obu kierunkach będzie autostradą. Plany zakładają również modernizację istniejących węzłów drogowych, powstanie nowych MOP-ów i Obwodu Utrzymania Autostrady.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

huck
2019-03-06 12:45
Dlatego w Polsce powinno budować się więcej drg betonowych, których budowa wcale nie jest droższa niż asfaltowe (choćby ze wzgędu na duą produkcję cementu w PL i stabilną jego cenę) ale za to służą znacznie dłużej.
ddd
2019-03-05 13:27
Dlaczego ceny materiałów rosną? Regipsy i cement nie widze, żeby poszły w góre w hurtowniach? Czyżby ktoś pompował bańke spekulacyjną?
Piotr
2019-03-05 10:25
Tak teraz będzie z każdym przetargiem na autostrady, drogi ekspresowe i inne budowy. Ceny materiałów rosną a o pracownika też trudno i trzeba więcej zapłacić

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: