Przebudowa autostrady A6: schody zastąpi nowa nawierzchnia
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-03-17
Przetarg na A6 Szczecin Dąbie - Rzęśnica w toku
W sumie w przetargu wpłynęło 7 ofert, które opiewały na kwoty od 35,4 do 55,2 milionów złotych. Najniższą cenę za realizację zadania zaproponowała firma Energopol Szczecin S. A.. Kryteriami przetargu poza ceną była jeszcze gwarancja (wszyscy wykonawcy zaproponowali gwarancję wydłużoną do 10 lat) i termin realizacji (6 wykonawców zaproponowało 22 miesiące, natomiast jeden 24 miesiące). Po sprawdzeniu złożonych przez wykonawców ofert cenowych zostanie ogłoszony wybór najkorzystniejszej oferty.
Podpisanie umowy na przebudowę A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica planowane jest na przełomie II i III kwartału tego roku. Odnowionym odcinkiem powinniśmy pojechać w IV kwartale 2019 roku.
Autostrada A6 Szczecin Dąbie - Rzęśnica, odcinek przewidziany do przebudowy. Zdjęcia: GDDKIA
Betonowe płyty autostrady A6 zastąpi nowa nawierzchnia
Inwestycja obejmuje przebudowę ostatniego odcinka szlakowego autostrady A6 posiadającego jeszcze wykonaną ponad 80 lat temu nawierzchnię z płyt betonowych, która obecnie jest w złym stanie. W jej miejsce zostanie wykonana nowa nawierzchnia bitumiczna, a skruszony beton z obecnej nawierzchni posłuży jako podbudowa. Nowe jezdnie będą szersze o pas awaryjny, którego nie ma obecnie na tym odcinku. Zostanie wybudowane również duże przejście górne dla zwierząt („zielony most”), a cała trasa wygrodzona. Przebudowa autostrady A6 rozpocznie się na północ od węzła Szczecin Dąbie (gdzie kończy się przebudowany w poprzednich latach odcinek), a zakończy przez węzłem Rzęśnica (ten węzeł zostanie przebudowany w ramach realizacji odcinka Brzozowo - Rzęśnica drogi S3).
W wakacje pojedziemy obiema jezdniami A6
Inwestycja będzie realizowana w formule buduj, w związku z tym wykonawca będzie mógł bezpośrednio po podpisaniu umowy przystąpić do robót budowlanych. Ten odcinek A6 to fragment głównej trasy dojazdowej na zachodnie wybrzeże Bałtyku, na której natężenie ruchu podczas wakacji znacznie wzrasta. Dlatego od 15 czerwca do 31 sierpnia wykonawca nie będzie mógł zawężać przekroju drogi (mają być dostępne po 2 pasy ruchu w każdą stronę). Poza okresem wakacyjnym jedna z jezdni autostrady będzie zamknięta (wykonawca będzie ją przebudowywał), a ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą jezdnią. Taki rozwiązanie ma ograniczyć powstawanie zatorów drogowych związanych z prowadzoną przebudową.