Przebudowa poznańskiego ronda Kaponiera w toku
- 2013-06-14
Drugi etap przebudowy węzła komunikacyjnego rondo Kaponiera w Poznaniu, na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do mostu Teatralnego wraz z przebudową przejścia podziemnego, rozpoczął się 11 sierpnia 2012 roku.
Inwestycja polega na przebudowie konstrukcji wsporczej od ulicy Bukowskiej do mostu Teatralnego, wykonaniu niezbędnych prac dla uruchomienia komunikacji tramwajowej i ruchu drogowego w pełnym zakresie w ulicy Roosevelta na odcinku od ulicy Dąbrowskiego do ulicy Bukowskiej, remoncie przejścia podziemnego, budowie stacji przesiadkowej PST/Kaponiera.
Obecnie prace budowlane koncentrują się na budowie konstrukcji garażu dwupoziomowego (K1): powstaje ściana oporowa o długości 238 metrów, stawiane są słupy żelbetowe podtrzymujące I kondygnację, przebudowywany jest ciepłociąg. Trwają prace związane z przebudową istniejącego przejścia podziemnego, głównie adaptacyjne i izolacyjne. W przyszłości wejścia do przejścia na poziomie -1 zostaną wyposażone w windy i schody ruchome. Na poziomie -2 trwają roboty ziemne, montowanie konstrukcji wsporczej. Kontynuowane są również prace drogowe: asfaltowe na ul. Zwierzynieckiej oraz ziemne związane z budową konstrukcji jezdni ul. Roosevelta.
Jak informuje wykonawca prac budowlanych, w przyszłym tygodniu zostanie zmieniona organizacja ruchu na ulicy Roosevelta. W związku z końcem budowy zjazdu technicznego zostanie przywrócona poprzednia organizacja ruchu. Tym samym kierowcy będą mogli korzystać ze wschodniej jezdni ulicy Roosevelta na odcinku od mostu Dworcowego do ulicy Bukowskiej zamiast z torowiska tramwajowego jak obecnie.
Ponadto trwają przygotowania do rozpoczęcia przebudowy wiaduktu („mostu”) Uniwersyteckiego. Wiadukt znajduje się w złym stanie technicznym, stąd konieczna jest jego rozbiórka.
Obecnie prace budowlane koncentrują się na budowie konstrukcji garażu dwupoziomowego (K1): powstaje ściana oporowa o długości 238 metrów, stawiane są słupy żelbetowe podtrzymujące I kondygnację, przebudowywany jest ciepłociąg. Trwają prace związane z przebudową istniejącego przejścia podziemnego, głównie adaptacyjne i izolacyjne. W przyszłości wejścia do przejścia na poziomie -1 zostaną wyposażone w windy i schody ruchome. Na poziomie -2 trwają roboty ziemne, montowanie konstrukcji wsporczej. Kontynuowane są również prace drogowe: asfaltowe na ul. Zwierzynieckiej oraz ziemne związane z budową konstrukcji jezdni ul. Roosevelta.
Jak informuje wykonawca prac budowlanych, w przyszłym tygodniu zostanie zmieniona organizacja ruchu na ulicy Roosevelta. W związku z końcem budowy zjazdu technicznego zostanie przywrócona poprzednia organizacja ruchu. Tym samym kierowcy będą mogli korzystać ze wschodniej jezdni ulicy Roosevelta na odcinku od mostu Dworcowego do ulicy Bukowskiej zamiast z torowiska tramwajowego jak obecnie.
Ponadto trwają przygotowania do rozpoczęcia przebudowy wiaduktu („mostu”) Uniwersyteckiego. Wiadukt znajduje się w złym stanie technicznym, stąd konieczna jest jego rozbiórka.