Przetarg na autostradę A4 Rzeszów-Jarosław pod kontrolą
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-08-27
Dokumenty z postępowania przetargowego na kontynuację budowy autostrady A4 na odcinku Rzeszów (węzeł Rzeszów Wschód) – Jarosław (węzeł Jarosław Zachód) trafiły do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. - Podpisanie umowy z wykonawcą będzie możliwe po uzyskaniu pozytywnego wyniku kontroli oraz wniesieniu przez wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy - informują drogowcy.
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na kontynuację budowy autostrady A4 na odcinku Rzeszów (węzeł Rzeszów Wschód) – Jarosław (węzeł Jarosław Zachód) złożyło konsorcjum firm: Budimex S.A. i Strabag Sp. z o.o. Konsorcjum zaoferowało wykonanie zadania w ciągu 14 miesięcy (z czasu na ukończenie wyłączono okresy zimowe tj. 2 razy po 3 miesiące od 15 grudnia do 15 marca) za kwotę ponad 719 mln zł.
Zakres prac pozostałych do wykonania na tym ponad 41-kilometrowym odcinku A4 to m.in.:
- dokończenie niewielkiej części nasypów
- wykonanie warstw konstrukcji nawierzchni trasy głównej
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym bariery energochłonne, ekrany dźwiękochłonne
- prace wykończeniowe m.in. nasadzenia zieleni, wykonanie dróg serwisowych
W przypadków obiektów mostowych to na wszystkich wykonane zostały konstrukcje. Do dokończenia pozostały nasypy i dojazdy do obiektów oraz prace wykończeniowe polegające na wykonaniu nawierzchni oraz elementów brd.
Nowy wykonawca zobowiązany będzie do wykonania tzw. Kamienia Milowego co oznacza, że w terminie 12 miesięcy od daty rozpoczęcia ukończy roboty i uzyska pozwolenia na użytkowanie w zakresie jednej jezdni autostrady A4 od węzła Rzeszów Wschód (bez węzła) do węzła Wierzbna, węzła Łańcut oraz węzła Przeworsk.
Przypomnijmy, w połowie stycznia br. GDDKiA zerwała umowę ze spółką Polimex-Mostostal na jego wykonanie. Powodem były znaczne opóźnienia w budowie. Konsorcjum nie realizowało także swoich zobowiązań wobec podwykonawców, a także usługodawców i dostawców. Wobec tego GDDKiA, która jest inwestorem uruchomiła dostępne środki prawne i rozpoczęła wypłatę pieniędzy podwykonawcom, usługodawcom i dostawcom.
Ponad 40-kilometrowy fragment autostrady A4 między Rzeszowem a Jarosławiem firma budowała od 2010 r. Kontrakt wynosił 2,1 mld zł.
Zakres prac pozostałych do wykonania na tym ponad 41-kilometrowym odcinku A4 to m.in.:
- dokończenie niewielkiej części nasypów
- wykonanie warstw konstrukcji nawierzchni trasy głównej
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym bariery energochłonne, ekrany dźwiękochłonne
- prace wykończeniowe m.in. nasadzenia zieleni, wykonanie dróg serwisowych
W przypadków obiektów mostowych to na wszystkich wykonane zostały konstrukcje. Do dokończenia pozostały nasypy i dojazdy do obiektów oraz prace wykończeniowe polegające na wykonaniu nawierzchni oraz elementów brd.
Nowy wykonawca zobowiązany będzie do wykonania tzw. Kamienia Milowego co oznacza, że w terminie 12 miesięcy od daty rozpoczęcia ukończy roboty i uzyska pozwolenia na użytkowanie w zakresie jednej jezdni autostrady A4 od węzła Rzeszów Wschód (bez węzła) do węzła Wierzbna, węzła Łańcut oraz węzła Przeworsk.
Przypomnijmy, w połowie stycznia br. GDDKiA zerwała umowę ze spółką Polimex-Mostostal na jego wykonanie. Powodem były znaczne opóźnienia w budowie. Konsorcjum nie realizowało także swoich zobowiązań wobec podwykonawców, a także usługodawców i dostawców. Wobec tego GDDKiA, która jest inwestorem uruchomiła dostępne środki prawne i rozpoczęła wypłatę pieniędzy podwykonawcom, usługodawcom i dostawcom.
Ponad 40-kilometrowy fragment autostrady A4 między Rzeszowem a Jarosławiem firma budowała od 2010 r. Kontrakt wynosił 2,1 mld zł.