Przetarg na ostatni odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-12-19
Mazowiecki oddział GDDKiA ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę kolejnego – ok. 18,5 km fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy, czyli drogi ekspresowej S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska.
18,5-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S2 jest brakującym ogniwem warszawskiego ringu. Połączy autostradę A2 z drogą ekspresową S17 w kierunku Lublina.
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:
- odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
- odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę
- odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
- Przetarg jest dwuetapowy. W pierwszym etapie złożone przez zainteresowane firmy wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zostaną sprawdzone pod względem formalnym. Termin złożenia wniosków mija 28.02.2014r. Oceniane będzie doświadczenie i potencjał techniczny, kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa wykonawcy.
Chętni do realizacji inwestycji, w pierwszym etapie mogą złożyć wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na dowolną ilość zadań. Ofertę cenową mogą złożyć na realizację jednego z odcinków. Wykonawcy, którzy zostaną zakwalifikowani do drugiego etapu (maksymalnie 20 wykonawców w postępowaniu) otrzymają zaproszenie do złożenia oferty, gdzie kryterium oceny ofert będzie nie tylko cena ale również okres gwarancji - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
W ramach inwestycji przewidziana jest m.in. budowa:
- drogi ekspresowej posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
- tunelu pod Ursynowem
- mostu przez Wisłę
- estakad nad Mazowieckim Parkiem
- 4 węzłów „Ursynów”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”.
- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Realizacja planowana jest na lata 2015-2019.
Na jesieni tego roku oddane do ruchu zostało 20 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z połączeniem z węzłem Marynarska. Inwestycja kosztowała 4,04 mld zł (wraz z dokumentacją, wykupem gruntów, budową i nadzorem nad realizacją prac).
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:
- odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
- odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę
- odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
- Przetarg jest dwuetapowy. W pierwszym etapie złożone przez zainteresowane firmy wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu zostaną sprawdzone pod względem formalnym. Termin złożenia wniosków mija 28.02.2014r. Oceniane będzie doświadczenie i potencjał techniczny, kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa wykonawcy.
Chętni do realizacji inwestycji, w pierwszym etapie mogą złożyć wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na dowolną ilość zadań. Ofertę cenową mogą złożyć na realizację jednego z odcinków. Wykonawcy, którzy zostaną zakwalifikowani do drugiego etapu (maksymalnie 20 wykonawców w postępowaniu) otrzymają zaproszenie do złożenia oferty, gdzie kryterium oceny ofert będzie nie tylko cena ale również okres gwarancji - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
W ramach inwestycji przewidziana jest m.in. budowa:
- drogi ekspresowej posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
- tunelu pod Ursynowem
- mostu przez Wisłę
- estakad nad Mazowieckim Parkiem
- 4 węzłów „Ursynów”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”.
- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Realizacja planowana jest na lata 2015-2019.
Na jesieni tego roku oddane do ruchu zostało 20 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z połączeniem z węzłem Marynarska. Inwestycja kosztowała 4,04 mld zł (wraz z dokumentacją, wykupem gruntów, budową i nadzorem nad realizacją prac).