1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Przetarg na przebudowę A18 od nowa

Przetarg na przebudowę A18 od nowa

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-05-21
Przetarg na przebudowę A18 od nowa
Z powodu cen przekraczających planowany budżet unieważniono przetarg na budowę pierwszych 22 km autostrady A18. Zdjęcia: GDDKIA
Unieważniono przetarg na przebudowę autostrady A18. Powód – ceny proponowane przez wykonawców przekroczyły budżet drogowców. Kolejne podejście w czerwcu.

To jeden z przetargów jakie ogłoszono w ramach dostosowania drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady. Wspomniany przetarg dotyczył przebudowy pierwszych 22 km trasy. Wpłynęło pięć ofert o wartości od ok. 308,2 do 332,3 ml zł. Wszystkie oferty przekroczyły kwotę, jaką zamawiający przeznaczył na realizację inwestycji tj. 303,8 mln zł, dlatego GDDKIA podjęła decyzję o unieważnieniu przetargu. - Ponowne postępowanie planujemy ogłosić w pierwszej połowie czerwca br. – informują drogowcy.

Przypomnijmy, że przetarg dotyczył przebudowy południowej jezdni DK18, od km 11,86 do km 33,76 wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA), węzła autostradowego Żary w km 24,73 (przebudowa elementów istniejącego węzła typu półkoniczyna) oraz obiektów inżynierskich (3 wiadukty, 3 przejścia dla zwierząt nad autostradą, most i przejście pod autostradą).

Mapa z odcinkami autostrady A18 objętymi przebudową

Przebudowa DK18 do autostrady A18

Przebudowę całego odcinka Olszyna – Golnice podzielono na cztery odcinki realizacyjne:

  • odcinek węzeł Olszyna do km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia),
  • odcinek od km 11,86 (ponad kilometr za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia) do km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa),
  • odcinek od km 33,76 (blisko 4 km przed węzłem Iłowa) - granica województwa,
  • odcinek granica województwa - węzeł Golnice.

Przypomnijmy, jezdnia północna została dobudowana w pierwszej fazie dostosowania DK18 Olszyna – Golnice do standardów sieci drogowej UE o parametrach autostradowych. Prace rozpoczęły się w listopadzie 2004 roku, a dobudowaną jezdnię północną oddano do użytku w roku 2006.

W drugiej fazie przebudowana zostanie jezdnia południowa, a także powstaną drogi dojazdowe, przebudowane będą elementy węzłów autostradowych, powstaną urządzenia infrastruktury technicznej, a istniejące zostaną przebudowane. Oprócz Obwodu Utrzymania Autostrady (OUA) powstaną elementy systemów utrzymania i zarządzania autostradą, urządzenia związane z ochroną środowiska (w tym przejść dla zwierząt) oraz zabezpieczenie terenów rolnych i leśnych.

Droga krajowa nr 18 zlokalizowana jest w III drogowym transeuropejskim korytarzu transportowym – połączeniem międzynarodowym E36/40 na terytorium Polski. Korytarz ten łączy Ukrainę, Słowację i południową Polskę z Dreznem i Berlinem. DK18 zaliczana jest do głównych dróg w Polsce o znaczeniu przemysłowym i turystycznym. Łączy ona autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą DK18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin-Wrocław.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A18