Przetarg na zmiany w projekcie dla drogi ekspresowej S51
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-05-17
Niedawno zostały podpisane umowy na wykonanie aktualizacji i optymalizacji dokumentacji projektowej dla trzech odcinków S7. Teraz kolej na drogę łączącą stolicę regionu z ekspresową „siódemką” w kierunku Warszawy. Właśnie ruszył przetarg na aktualizację i optymalizację projektu dla drogi ekspresowej S51 Olsztyn-Olszynek.
- Celem aktualizacji będzie dostosowanie projektu budowlanego do zmieniających się przepisów m.in. w zakresie ekranów akustycznych i drogowych barier ochronnych. Zaktualizowania wymagają też niektóre uzgodnienia i decyzje administracyjne, np. pozwolenie wodnoprawne. Przy tej okazji zostanie także dokonana weryfikacja wskazanych przez zespół ekspertów GDDKiA elementów dokumentacji projektowej pod kątem zastosowania nowych technologii, np. przy wzmacnianiu słabych gruntów, zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych dla obiektów inżynierskich czy lepszego wykorzystania materiałów z rozbiórki, co pozwoli obniżyć koszty inwestycji - informuje GDDKiA.
W przypadku rozpoczęcia realizacji inwestycji, umowa z wykonawcą będzie uwzględniała również rozszerzenie zakresu zadania o pełnienie nadzoru autorskiego nad projektem podczas budowy drogi.
W ramach inwestycji wybudowane zostaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 19 obiektów mostowych - w tym 9, które będą również pełnić funkcję przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych, 26 przepustów – w tym 6 przejść dla zwierząt drobnych, dwa węzły drogowe w okolicach Gryźlin i Stawigudy. Szacunkowy koszt budowy to około pół miliarda zł.
W przypadku rozpoczęcia realizacji inwestycji, umowa z wykonawcą będzie uwzględniała również rozszerzenie zakresu zadania o pełnienie nadzoru autorskiego nad projektem podczas budowy drogi.
W ramach inwestycji wybudowane zostaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 19 obiektów mostowych - w tym 9, które będą również pełnić funkcję przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych, 26 przepustów – w tym 6 przejść dla zwierząt drobnych, dwa węzły drogowe w okolicach Gryźlin i Stawigudy. Szacunkowy koszt budowy to około pół miliarda zł.