1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Radom rozpoczyna budowę trasy N-S

Radom rozpoczyna budowę trasy N-S

  1. conadrogach.pl
  2. info. prasowe
  3. 2015-06-19
Radom rozpoczyna budowę trasy N-S
Rusza realizacja trasy N-S w Radomiu. Zdjęcia: UM Radom
Radom przystępuje do budowy trasy N-S . - Naszym celem jest odkorkowanie centrum miasta. Dlatego przystępujemy do budowy trasy N-S, która ma stanowić alternatywę dla ulicy 25 Czerwca i może rozwiązać jeden z najbardziej uciążliwych problemów komunikacyjnych w mieście - mówi prezydent Radosław Witkowski.

W pierwszej kolejności będzie budowany odcinek trasy od ronda Mikołajczyka przy dworcu PKS do ulicy Żeromskiego w sąsiedztwie wiaduktu i połączenia z ulicą Szklaną. - Pierwsze pieniądze na realizację tej ważnej inwestycji już mamy. To dzięki dotacji, którą miasto otrzymało na budowę ulicy Młodzianowskiej. Przyznana kwota 13 milionów złotych pozwoli zaoszczędzić sporą sumę w budżecie miasta i przeznaczyć ją na poprawę sieci drogowej w innym miejscu – mówi doradca prezydenta Zbigniew Banaszkiewicz.

Przygotowywana budowa odcinka trasy N-S w Radomiu ma ruszyć w przyszłym roku. – Przetarg na wykonanie prac planujemy ogłosić w trzecim kwartale 2016 roku. Do tego czasu chcemy wykonać wszystkie prace przygotowawcze. Musimy m.in. uzyskać decyzję środowiskową, opracować projekt, wykupić grunty i uzyskać pozwolenie na budowę - wylicza wiceprezydent Konrad Frysztak. Odcinek trasy N-S powinien być gotowy w 2017 roku. Projektowa wartość inwestycji to 32 mln zł.

Na odcinku od ronda Mikołajczyka do węzła u zbiegu z ulicą Słowackiego (DK9) trasa ma mieć dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. Węzeł ten umożliwi m.in. bezkolizyjny wjazd z ulicy Beliny-Prażmowskiego na wiadukt w ciągu ulicy Słowackiego, a także bezkolizyjny zjazd z wiaduktu w stronę dworców PKS i PKP. Spowoduje to odciążenie zakorkowanego lewoskrętu z ulicy Słowackiego w ulicę 25 Czerwca. Inwestycja będzie się wiązała z koniecznością wyburzenia kamienicy u zbiegu Czachowskiego i Słowackiego, po stronie przejścia podziemnego pod torami kolejowymi. Samo przejście podziemne ma być zlikwidowane, a piesi i rowerzyści będą mieli wydzielony na wiadukcie ciąg pieszo-rowerowy.

Na odcinku od ulicy Słowackiego do ulicy Żeromskiego trasa N-S będzie miała jedną jezdnię, która będzie biegła bezpośrednio obok torów kolejowych. U zbiegu z ulicą Szklaną powstanie rondo z wydzielonym prawoskrętem z ulicy Żeromskiego w nową trasę. Projektanci nie przewidują wprowadzenia na drugi etap N-S linii autobusowych wymagających budowy zatok.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 9 Jak dojadę - Radom