Raport z budowy S7 Skomielna Biała - Rabka Zdrój. Jeździmy nową jezdnią Zakopianki
19 lipca przełożony został ruch pojazdów z jezdni lewej na prawą budowanej drogi S7 Skomielna Biała - Rabka Zdrój. Ruch odbywa się w dwóch kierunkach po jednej jezdni od Zbójeckiej Góry do węzła Zabornia. Z gotowym odcinkiem pojedziemy we wrześniu br. Zdjęcia: GDDKIA

Od tego weekendu kierowcy podróżujący Zakopianką na odcinku Skomielna Biała - Rabka Zdrój korzystają z nowej jezdni drogi ekspresowej S7. Niestety jak na razie z jednej, prawej jezdni, bo na drugiej układana jest nawierzchnia. Gotowym odcinkiem, który jest częścią budowanej trasy Lubień - Rabka Zdrój, mieliśmy pojechać w te wakacje, ale prace przeciągną się do jesieni.

W piątek, 19 lipca przełożony został ruch pojazdów z jezdni lewej na prawą budowanej S7 Skomielna Biała-Rabka Zdrój. Ruch odbywa się w dwóch kierunkach po jednej jezdni od Zbójeckiej Góry do węzła Zabornia.

Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu polegającej na przełożeniu ruchu pojazdów z jezdni lewej na prawą związane jest z koniecznością położenia ostatniej warstwy nawierzchni na jezdni lewej S7 od Zbójeckiej Góry do Rabki Zdroju i dalej dwujezdniowej DK47 do Chabówki. Na jezdni prawej są już wszystkie warstwy nawierzchni.

Przełożenie ruchu pojazdów z DK7 na jedną, lewą jezdnię drogi ekspresowej S7, od Zbójeckiej Góry do Rabki Zdroju i dalej do Chabówki nastąpiło 11 października 2018 r. Ruch także odbywał się po jednej jezdni w dwóch kierunkach. Zmiana ta była niezbędna do wybudowaniu łącznic na węźle Zabornia i prowadzenia dalszych prac przy budowie S7, m.in. najazdów na obiekty inżynierskie i dróg serwisowych.

Aktualnie na mostach i wiaduktach trwają prace wykończeniowe: montaż balustrad, wykonywanie nawierzchni gzymsów i chodników z żywicy, ekranów, umacnianie stożków. Zaawansowanie prac wykończeniowych na obiektach mostowych wynosi 92%. Na trasie głównej S7 układano nawierzchnię. Warstwa wiążąca nawierzchni ułożona jest w 67%, a ścieralna w 22%.

W ostatnim tygodniu umacniano też skarpy i dna rowów na węźle Zabornia, drogach dojazdowych oraz S7. Humusowano skarpy i obsiewano trawą, montowano belki i wypełnienia ekranów akustycznych. Na skarpach układano kostkę granitową. W budynku OUDE (obwodu utrzymania drogi ekspresowej) pod węzłem Skomielna trwały prace przy: szpachlowaniu sufitów w pomieszczeniach magazynowych, instalacji odgromowej a także montowano bramy garażowe.

 

Nowa organizacja ruchu na Zakopiance - drodze ekspresowej S7 Skomielna Biała - Rabka Zdrój

Nowa organizacja ruchu na Zakopiance - drodze ekspresowej S7 Skomielna Biała - Rabka Zdrój. Zdjęcia: GDDKIA

Wykonawcą odcinka Zakopianki jest włoska firma Salini Impregilo S.p.A. Jak informuje GDDKIA, wartość kontraktu to 615,1 mln zł (+ 7% rezerwy). Zaawansowanie rzeczowe inwestycji wynosi obecnie około 90 procent.

Inwestycja obejmuje swym zakresem budowę w terenie górskim odcinka dwujezdniowej drogi dł. 6,067 km (w tym drogi S7 - 5,19 km oraz drogi krajowej nr 47 - 0,877 km), budowę 17 obiektów o łącznej długości około 3519 m, 2 węzłów drogowych łączących drogę ekspresową S7 z: węzeł „Skomielna” (z DK28) i węzeł „Zabornia” (z DK7 i 47), budowę MOP-u Zbójecka Góra oraz Obwodu Utrzymania Drogi Ekspresowej.

Zakopianka w ciągu S7 wraz z odcinkiem DK47 pierwotnie miała być gotowa jeszcze w ubiegłym roku. Termin realizacji inwestycji został przesunięty.

- Zmiana terminu oddania do użytku odcinka I S7 Lubień - Naprawa i III odcinka Skomielna Biała-Rabka Zdrój wynika z przyczyn niezależnych od wykonawcy i zamawianego, a są nimi m.in. dodatkowe pracami, które wykonawcy musieli zrobić przy zabezpieczaniu osuwisk - informowała Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA.

Kompletnego odcinka niestety nie uda się oddać i w te wakacje. Kierowcy pojadą nim najwcześniej we wrześniu br.

 

 

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: