Raport z prac na A4 Tarnów Krzyż – Dębica Pustynia
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-03-28
Budowa autostrady A4 Tarnów Dębica, fot. GDDKiA O/ Kraków
W ostatnim tygodniu na odcinku autostrady A4 Tarnów – Dębica codziennie pracowało 800 osób i 350 maszyn budowlanych. Na ok. 32 % całej trasy jest ułożona warstwa wiążąca nawierzchni. Oficjalny termin oddania do ruchu brakującego odcinka A4 z Dębicy do Tarnowa to koniec tego roku.
Wykonawcą prac jest konsorcjum z liderem firmą Heilit Woerner (należąca do Grupy Strabag) oraz partnerem firmą Budimex. Z raportu przedstawionego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wynika, że na długości 7 km 670 m lewej jezdni oraz 7 km 850 m jezdni prawej autostrady A4 położona jest wiążąca czyli przedostatnia warstwa bitumiczna. Gotowy jest wiadukt na granicy miejscowości Straszęcin i Żyraków, nad budowaną autostradą A4, w ciągu drogi powiatowej biegnącej od Dębicy w kierunku miejscowości Zdziarzec. Wraz z budową wiaduktu przebudowany został 1,1 km drogi powiatowej nr 1180. Po uzyskaniu pozwolenia od WINB nowy obiekt zostanie udostępniony kierowcom. Będzie to już 5 wiadukt na trasie budowanej autostrady, po czterech wiaduktach, w ciągach dróg powiatowych jeżdżą już pojazdy. Do końca ubiegłego roku oddane zostały wiadukty w miejscowościach: Brzozówka, Nowe, Jaźwiny i Borowa.
Ponadto, trwają prace na 22 obiektach mostowych m.in. betonowano płyty i stożków, montowano bariery i układano izolację. Na estakadzie E-118 zabetonowano kolejne segmenty ustroju nośnego.
Na głównym ciągu autostrady A4, jezdniach lewej i prawej ułożono w sumie:
- 2,340 km pierwszej warstwy podbudowy bitumicznej,
- 4,420 km drugiej warstwy podbudowy bitumicznej,
- 1,780 km warstwy wiążącej WMS.
Na ok. 32 % całej trasy jest ułożona warstwa wiążąca nawierzchni.
Trwają także prace przy odwodnieniu (montaż drenażu krawędziowego i odcinającego, wykonanie studni drenarskich i kanalizacji deszczowej w pasie rozdziału) i melioracji ( wykonanie wykopów, umacnianie dna, skarp i rowów ażurami). Wykonywane są urządzenia teletechniczne, a w przyszłym tygodniu planowane są dalsze prace na trasie głównej przy budowie nasypów oraz wzmacnianiu i profilowaniu skarp .
Ponadto, trwają prace na 22 obiektach mostowych m.in. betonowano płyty i stożków, montowano bariery i układano izolację. Na estakadzie E-118 zabetonowano kolejne segmenty ustroju nośnego.
Na głównym ciągu autostrady A4, jezdniach lewej i prawej ułożono w sumie:
- 2,340 km pierwszej warstwy podbudowy bitumicznej,
- 4,420 km drugiej warstwy podbudowy bitumicznej,
- 1,780 km warstwy wiążącej WMS.
Na ok. 32 % całej trasy jest ułożona warstwa wiążąca nawierzchni.
Trwają także prace przy odwodnieniu (montaż drenażu krawędziowego i odcinającego, wykonanie studni drenarskich i kanalizacji deszczowej w pasie rozdziału) i melioracji ( wykonanie wykopów, umacnianie dna, skarp i rowów ażurami). Wykonywane są urządzenia teletechniczne, a w przyszłym tygodniu planowane są dalsze prace na trasie głównej przy budowie nasypów oraz wzmacnianiu i profilowaniu skarp .