Realizacja S61 Kolno – Stawiski od 288 do 467 mln zł
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-05-16
Najtańszą ofertę – 288,32 mln zł - przygotowało konsorcjum Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Zaraz za nią uplasował się Budimex SA z ofertą - 288, 55 mln. zł. Zdecydowanie najwięcej za wykonanie zadania zażądało konsorcjum PBDiM z Mińska Mazowieckiego i firmy Planeta Sp. z o.o. z Warszawy – 467 mln. zł.
- Był to pierwszy przetarg w nowej formule, gdzie cena stanowi 60 punktów, a pozostałych 40 zdobywa się spełniając tzw. kryteria pozacenowe (jakościowe). Okazało się, że czas realizacji wszyscy oferenci zaproponowali najkrótszy (31 miesięcy bez okresów zimowych), wszyscy uczestnicy przedstawili też najkorzystniejsze właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni czy te dotyczące jej równości podłużnej. Po zbadaniu ofert i ich ocenie – w najkrótszym możliwym terminie - zostanie wybrana oferta najkorzystniejsza.
Podpisanie umowy z wybranym wykonawcą planowane jest w tym roku. Jednak jak informuje GDDKIA, ostateczny termin uzależniony jest od czasu trwania procedur odwoławczych, czasu na kontrolę uprzednią Prezesa Zamówień Publicznych, wreszcie przygotowania i uzgodnienia gwarancji należytego wykonania z wybranym wykonawcą.
Droga ekspresowa S61 Kolno - Szczuczyn
Odcinek drogi ekspresowej S61 Kolno – Stawiski jest częścią inwestycji polegającej na budowie ekspresówki S61 do Szczuczyna. Zadanie obejmuje odcinki S61 na północ od Łomży: od węzła Kolno do Stawisk (16,4 km) i od Stawisk do Szczuczyna (18 km). W ramach 34-kilometrowej inwestycji powstanie m.in. kluczowy węzeł w Kolnie, do którego zostanie podłączona planowana obwodnica Łomży, a także druga jezdnia istniejącej obwodnicy Stawisk. Trasa będzie dwujezdniową drogą budowaną prawie w całości po nowym śladzie. Jej nośność będzie wynosiła 115 kN/oś, a prędkość projektowa 110 km/h. W ramach inwestycji powstanie infrastruktura towarzysząca – obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Via Baltica
Droga ekspresowa S61 jest częścią trasy Via Baltica w ciągu międzynarodowej drogi E67. Biegnie ona z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii łącząc kraje bałtyckie.