Rzeszów połączony z autostradą A4 i ekspresową S19
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-05-05
Dobra wiadomość dla kierowców. Droga łącząca Rzeszów z drogą ekspresówką S19 i autostradą A4 została oddana do ruchu. Ten 4-kilometrowy łącznik podstawowego układu ulic Rzeszowa od północy z odcinkiem drogi ekspresowej S19 i autostrady A4 rozwiąże problemy komunikacyjne miasta. Oddane do ruchu odcinki są częścią autostradowej obwodnicy Rzeszowa.
Budowa łącznika realizowana była wspólnie przez GDDKiA i Prezydenta Miasta Rzeszowa i stosownie do kompetencji podzielona na dwa zadania:
- za część miejską o dł. 2,62 km od granic administracyjnych Rzeszowa do ronda im. Kuronia będącego częścią północnej obwodnicy miasta odpowiadało Miasto Rzeszów
- za część pozamiejską o dł. 1,45 km od granic administracyjnych miasta Rzeszowa do węzła autostradowego Rzeszów Wschód (wiadukt W9) odpowiadała GDDKiA Oddział Rzeszów
Odcinek pozamiejski drogi krajowej DK19 zrealizowany został w ramach kontraktu „Budowa S19 na odc. Stobierna-Rzeszów” przez firmę MSF-Engenharia S.A. Zadanie obejmowało budowę drogi wraz w niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi, o przekroju poprzecznym dwujezdniowym, z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni (oraz pasami awaryjnymi). W ramach przedsięwzięcia wykonano: wiadukt W-10 nad nowowybudowanym odcinkiem drogi ekspresowej S19, dwa mosty M-11 i M-12 nad starorzeczem Wisłoka, zbiornik retencyjno-infiltracyjnego. Prace zakończyły się we wrześniu 2012 r.
Nowa droga włączy aglomerację rzeszowską do układu dróg krajowych łączących miasto z najważniejszymi ośrodkami w kraju. Ułatwi także dotarcie do międzynarodowego portu lotniczego Rzeszów Jasionka. Łącznik pozwoli na wyprowadzenie części ruchu tranzytowego poza centrum miasta.
Oddanie do ruchu tego odcinka drogi ma ogromne znaczenie dla kierowców podróżujących z północy kraju drogami DK9 i DK19 w kierunku Ukrainy, a także Bieszczad i Słowacji. Dzięki wybudowanym odcinkom autostrady A4 i drogi ekspresowej S19, a także oddanemu do ruchu łącznikowi, kierowcy mogą, omijając centrum Rzeszowa, włączyć się bezpośrednio do DK4 oraz DK19 i kontynuować podróż na wschód i południe.
- za część miejską o dł. 2,62 km od granic administracyjnych Rzeszowa do ronda im. Kuronia będącego częścią północnej obwodnicy miasta odpowiadało Miasto Rzeszów
- za część pozamiejską o dł. 1,45 km od granic administracyjnych miasta Rzeszowa do węzła autostradowego Rzeszów Wschód (wiadukt W9) odpowiadała GDDKiA Oddział Rzeszów
Odcinek pozamiejski drogi krajowej DK19 zrealizowany został w ramach kontraktu „Budowa S19 na odc. Stobierna-Rzeszów” przez firmę MSF-Engenharia S.A. Zadanie obejmowało budowę drogi wraz w niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi, o przekroju poprzecznym dwujezdniowym, z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni (oraz pasami awaryjnymi). W ramach przedsięwzięcia wykonano: wiadukt W-10 nad nowowybudowanym odcinkiem drogi ekspresowej S19, dwa mosty M-11 i M-12 nad starorzeczem Wisłoka, zbiornik retencyjno-infiltracyjnego. Prace zakończyły się we wrześniu 2012 r.
Nowa droga włączy aglomerację rzeszowską do układu dróg krajowych łączących miasto z najważniejszymi ośrodkami w kraju. Ułatwi także dotarcie do międzynarodowego portu lotniczego Rzeszów Jasionka. Łącznik pozwoli na wyprowadzenie części ruchu tranzytowego poza centrum miasta.
Oddanie do ruchu tego odcinka drogi ma ogromne znaczenie dla kierowców podróżujących z północy kraju drogami DK9 i DK19 w kierunku Ukrainy, a także Bieszczad i Słowacji. Dzięki wybudowanym odcinkom autostrady A4 i drogi ekspresowej S19, a także oddanemu do ruchu łącznikowi, kierowcy mogą, omijając centrum Rzeszowa, włączyć się bezpośrednio do DK4 oraz DK19 i kontynuować podróż na wschód i południe.