S11: Pierwsze prace przy obiektach mostowych zachodniej obwodnicy Poznania
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-08-15
Ostatni 5 kilometrowy odcinek zachodniej obwodnicy Poznania pomiędzy Rokietnicą a Swadzimiem ma w przyszłoroczne wakacje połączyć oddane do ruchu ( w czerwcu i październiku ubiegłego roku) 2 odcinki tej drogi. Dzięki drodze ekspresowej S11 kierowcy będą mogli ominąć stolicę Wielkopolski i oszczędzić w ten sposób około godziny.
Budowę realizuje firma SKANSKA S.A., która do tego czasu ma wybudować m.in. dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasami awaryjnymi (od węzła Rokietnica do węzła Tarnowo Podgórne), węzeł Poznań Kiekrz na przecięciu drogi wojewódzkiej nr 184 w miejscowości Kobylniki z drogą ekspresową S11, trzy obiekty inżynierskie, sieć dróg współistniejących (drogi dojazdowe, poprzeczne), urządzenia odwadniające i odprowadzające wody deszczowe, oświetlenie drogowe, zabezpieczenia akustyczne, urządzenia bezpieczeństwa i organizacji ruchu.
- Obecnie prowadzone są prace na całym odcinku. Według stanu na 9 sierpnia zaawansowanie rzeczowe na budowie wynosi 21 %. W przyszłym miesiącu wykonawca planuje: kontynuację robót ziemnych (wykop/nasyp) na ciągu głównym obwodnicy, łącznicach węzła, drogach dojazdowych, profilowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne, wymianę gruntów, a także prace przy obiektach mostowych. Rozpocznie się też układanie warstwy stabilizacji cementowej, kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, podbudowy bitumicznej oraz warstwy wiążącej na określonych odcinkach - informuje w raporcie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
- Obecnie prowadzone są prace na całym odcinku. Według stanu na 9 sierpnia zaawansowanie rzeczowe na budowie wynosi 21 %. W przyszłym miesiącu wykonawca planuje: kontynuację robót ziemnych (wykop/nasyp) na ciągu głównym obwodnicy, łącznicach węzła, drogach dojazdowych, profilowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne, wymianę gruntów, a także prace przy obiektach mostowych. Rozpocznie się też układanie warstwy stabilizacji cementowej, kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, podbudowy bitumicznej oraz warstwy wiążącej na określonych odcinkach - informuje w raporcie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.