S11: Przetarg na budowę obwodnicy Jarocina ogłoszony
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-10-08
Obwodnica Jarocina w ciągu drogi ekspresowej S11, fot. GDDKiA
GDDKiA ogłosiła I etap przetargu na budowę obwodnicy Jarocina w ciągu drogi ekspresowej S11 Kołobrzeg – Poznań - Bytom. Inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj(optymalizuj) i Buduj”. Obwodnica Jarocina wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta dzięki czemu skróci się czas przejazdu przez Jarocin. Na obwodnicę zostanie skierowany ruch z pozostałych dróg krajowych 12 i 15, które nie będą przebiegać przez zwarte ulice miasta.
- Postępowanie przetargowe zostanie przeprowadzone w trybie przetargu ograniczonego, który składa się z II etapów a mianowicie z I-go etapu, czyli tzw. wstępnej kwalifikacji, podczas której wykonawcy składają wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Termin składania wniosków mija 07.11.2013 r o godz. 10:30. Po zakończeniu tego etapu zamawiający (Oddział Poznań) zaprosi wybranych wykonawców do składania ofert cenowych (II etap postępowania). Po wyłonieniu wykonawcy zostanie zawarta umowa na realizację zadania. Jej podpisanie planowane jest na połowę 2014 roku. Zakończenie budowy i oddanie drogi do ruchu ma nastąpić do końca 2016 roku. Budowa będzie realizowana w systemie ” Projektuj ( optymalizuj) i Buduj ”. Wykonawca, wybrany w postępowaniu będzie odpowiadał za aktualizację/optymalizację projektu a następnie realizację inwestycji -zaznacza Alina Cieślak, rzeczniczka poznanńskiego oddziału GDDKiA.
W ramach umowy wykonawca wykona : optymalizację dokumentacji projektowej, budowę obwodnicy: o dł. 10 + 3 km, 2 węzłów drogowych, 13 obiektów inżynierskich, dróg dojazdowych, poprzecznych, przebudowę i usunięcie kolizji, rozbiórkę obiektów budowlanych i elementów kolidujących z inwestycją, stałą organizację ruchu na drodze ekspresowej i odcinkach przebudowywanych dróg (w tym: bariery drogowe, oznakowanie poziome i pionowe) oraz organizację ruchu na czas wykonywanych robót (w tym zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy), przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez wykonawcę w czasie budowy, w standardzie sprzed rozpoczęcia budowy, zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zarządcami Dróg, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Obwodnica Jarocina wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta dzięki czemu skróci się czas przejazdu przez Jarocin. Zlikwiduje to kilometrowe korki w mieście, w szczególności w sezonie letnim oraz poprawi bezpieczeństwo ruchu. Na obwodnicę zostanie skierowany ruch z pozostałych dróg krajowych 12 i 15, które nie będą przebiegać przez zwarte ulice miasta.
W ramach umowy wykonawca wykona : optymalizację dokumentacji projektowej, budowę obwodnicy: o dł. 10 + 3 km, 2 węzłów drogowych, 13 obiektów inżynierskich, dróg dojazdowych, poprzecznych, przebudowę i usunięcie kolizji, rozbiórkę obiektów budowlanych i elementów kolidujących z inwestycją, stałą organizację ruchu na drodze ekspresowej i odcinkach przebudowywanych dróg (w tym: bariery drogowe, oznakowanie poziome i pionowe) oraz organizację ruchu na czas wykonywanych robót (w tym zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy), przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez wykonawcę w czasie budowy, w standardzie sprzed rozpoczęcia budowy, zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zarządcami Dróg, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Obwodnica Jarocina wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta dzięki czemu skróci się czas przejazdu przez Jarocin. Zlikwiduje to kilometrowe korki w mieście, w szczególności w sezonie letnim oraz poprawi bezpieczeństwo ruchu. Na obwodnicę zostanie skierowany ruch z pozostałych dróg krajowych 12 i 15, które nie będą przebiegać przez zwarte ulice miasta.