1. Strona główna
  2. Informacje
  3. S17: Który wariant Wschodniej Obwodnicy Warszawy zdecyduje RDOŚ

S17: Który wariant Wschodniej Obwodnicy Warszawy zdecyduje RDOŚ

  1. conadrogach.pl
  2. GDDKiA
  3. 2015-07-07
S17: Który wariant Wschodniej Obwodnicy Warszawy zdecyduje RDOŚ
Droga ekspresowa S17. Zdjęcia: GDDKiA
Wschodnia Obwodnica Warszawy, czyli odcinek drogi ekspresowej S17, pozwoli wreszcie domknąć ring wokół stolicy. Z początkiem lipca br. GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla całej trasy S17 na około 13,8 km odcinku od węzła Drewnica do węzła Zakręt. Drogowcy preferują wariant trasy przecinający tereny gminy Sulejówek, bez konieczności budowy tunelu. Ostateczną decyzję podejmie jednak Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska.

Wniosek przesłany do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska zawiera cztery podstawowe analizowane na etapie przygotowania dokumentacji warianty oraz wyniki analizy Techniczno – Ekonomiczno - Środowiskowej. Złożony wniosek obejmuje również wariant przechodzący przez Wesołą wraz z budową tunelu.

Warianty przebiegu wschodniej obwodnicy Warszawy w ciągu S17 skierowane do RDOŚ

- Wariant dla którego chcemy uzyskać Decyzję o Środowiskowych Uwarunkowaniach został wybrany w wyniku przeprowadzenia Studium Techniczno - Ekonomiczno – Środowiskowego. W analizie brano pod uwagę czynniki techniczno- ruchowe, środowiskowe i ekonomiczne. Analizując każdy z wyżej wymienionych czynników jako dominujący w wyborze wariantu, okazało się, że w każdym przypadku jako najkorzystniejszy wskazywany był wariant trzeci – przechodzący przez gminę Sulejówek, omijający centrum Wesołej - nie wymagający budowy tunelu. Droga w tym wariancie przechodzi przez najmniej zaludnione tereny, jej budowa będzie więc najmniej uciążliwa ze wszystkich rozważanych wariantów dla okolicznych mieszkańców - zaznaczają przedstawiciele warszawskiego oddziału GDDKiA.

Mapa wybranego przez GDDKiA wariantu przebiegu wschodniej obwodnicy Warszawy w ciągu drogi S17

Swoje stanowisko na temat przebiegu trasy zainteresowane strony będą mogły wyrazić w trakcie konsultacji społecznych. Jest to jeden z obowiązkowych etapów poprzedzających wydanie decyzji środowiskowej, która to dopiero ostatecznie wskaże przebieg trasy.

Wschodnia Obwodnica Warszawy czyli trasa S17 na odcinku w. Drewnica –w. Lubelska jest ostatnim fragmentem warszawskiego ringu, na który nie zostały ogłoszone przetargi na budowę. Jej realizacja została podzielona jest na trzy odcinki – etapy:

  • etap 1 – odcinek drogi S17 węzeł Drewnica – węzeł Zakręt (bez węzła),
  • etap 2 – odcinek drogi S17 węzeł Zakręt – węzeł Lubelska
  • etap 3 - S17 węzeł Lubelska, na którym skrzyżuje się z drogą ekspresową


Cała obwodnica Warszawy będzie mieć długość ok. 82 km, z tego zrealizowanych zostało już ok. 38 km. Na kolejnych odcinkach o długości ok. 6,8 km są realizowane prace, trwają przetargi na wybór wykonawców następnych 20,5 km warszawskiego ring czyli Południowej Obwodnicy Warszawy (w. Puławska – w. Lubelska) i węzła Lubelska.

Obwodnica Warszawy - odcinek wschodniej obwodnicy w ciągu drogi S17

 

Więcej informacji o wschodniej obwodnicy Warszawy

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S17 Jak dojadę - Sulejówek Jak dojadę - Warszawa