1. Strona główna
  2. Informacje
  3. S17 Piaski – Hrebenne w projektowaniu. Obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego pojedziemy za rok

S17 Piaski – Hrebenne w projektowaniu. Obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego pojedziemy za rok

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-09-08
S17 Piaski – Hrebenne w projektowaniu. Obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego pojedziemy za rok
Zgodnie z umową obwodnica Tomaszowa Lubelskiego ma być gotowa pod koniec I połowy 2021 r. Zdjęcia: GDDKIA
Budowa pierwszego etapu obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu drogi ekspresowej S17 rozpoczęła się w maju 2019 r. i potrwa do wiosny 2021 roku. Zaawansowanie prac wynosi już 70 procent. Niemal na całej długości drogi ułożona jest już przedostatnia warstwa nawierzchni. Dla całej, pozostałej części trasy S17 Piaski – Hrebenne opracowywane są projekty i koncepcje.

Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego będzie miała około 9,6 km i ominie miasto od wschodniej strony. Kontrakt obejmuje (w pierwszym etapie ) budowę jednojezdniowej trasy po jednym pasie w każdym kierunku. W rejonie węzłów (jeden na przecięciu z DW850 – węzeł Tomaszów Lubelski Północ, drugi na połączeniu z DK17 – węzeł Tomaszów Lubelski Południe) już teraz powstaną dwie jezdnie. Docelowo cała trasa będzie dwujezdniową droga ekspresową S17.

- Codziennie na placu budowy pracuje ok. 150 pracowników i 90 maszyn budowlanych. Trwają prace m.in. przy budowie trasy głównej, dróg dojazdowych i obiektów mostowych. Na większości obwodnicy ułożona jest przedostatnia, bitumiczna warstwa wiążąca nawierzchni, a na węźle Tomaszów Północ jakiś czas temu pojawiło się oznakowanie pionowe oraz poziome. Trwają ostatnie prace wykończeniowe, po to by można było zlikwidować objazd i przełożyć ruch na nowy obiekt w ciągu drogi wojewódzkiej nr 850 w kierunku Hrubieszowa – raportuje lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Budowa estakady w ciągu obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego

Budowa estakady w ciągu obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Zdjęcia: wrzesień 2020 r., GDDKIA

W ramach zadania powstanie ok. 300-metrowa estakada nad doliną rzeki Sołokija. Ze względu na podmokły teren, obiekt posadowiony jest na 240 prefabrykowanych palach, których łączna długość wynosi ok. 7 km. Do wybudowania estakady zużytych zostanie ok. 700 ton stali oraz ok. 4 tys. metrów sześciennych betonu. W sumie w ciągu obwodnicy będzie 9 obiektów inżynierskich, powstanie ok. 14 km dróg dojazdowych, służących do obsługi ruchu lokalnego.

Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego w ciągu drogi ekspresowej S17 - mapa

Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego w ciągu drogi ekspresowej S17. Mapa: GDDKIA

Wykonawcą jest Mota-Engil Central Europe. Wartość kontraktu to ok. 193,5 mln zł, a całkowity koszt inwestycji, uwzględniający wykup gruntów, prace projektowe, archeologiczne oraz nadzór nad realizacją, to blisko 282 mln zł. Planowany termin ukończenia budowy to połowa 2021 r. Obwodnica Tomaszowa Lubelskiego będzie częścią planowanej trasy S17 z Piask do Hrebennego.

S17 Piaski-Hrebenne w projektowaniu

Projektanci pracują nad dokumentacją przygotowawczą dla około 120-kilometrowej trasy pomiędzy Piaskami a granicą w Hrebennem. Dla siedmiu odcinków trasy S17: węzeł Piaski Wschód – w. Łopiennik (ok. 15,9 km), w. Krasnystaw Północ – w. Izbica (ok. 17,8 km), w. Izbica – w. Zamość Sitaniec (ok. 10,3 km), w. Zamość Wschód – w. Zamość Południe (ok. 12,2 km), w. Zamość Południe – początek obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego (ok. 18 km), obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni, ok. 6,7 km) oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,3 km) opracowywana jest koncepcja programowa. Natomiast dla dwóch odcinków: pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ (ok. 9,8 km) oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód (ok. 12 km) opracowywane jest studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S17 Jak dojadę - Tomaszów Lubelski