S17: Zakończono prace w dolinie Ciemięgi
- Anna Kluba
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2014-09-04
Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów–Lublin–Piaski, obwodnica Lublina, fot. GDDKiA O/Lublin
Zakończyły się prace naprawcze nasypu w dolinie Ciemięgi przez który przebiega droga ekspresowa S17 pomiędzy węzłami Jastków i Lublin Sławinek - podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
- 28 sierpnia ukończono odbiór techniczny, trwa procedura związana z uzyskaniem zezwolenia na użytkowanie. Uzyskanie tej decyzji nie oznacza natychmiastowego oddania kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17 do dyspozycji kierowców. Puszczenie ruchu pojazdów z Lublina do węzła Lublin Sławinek warunkuje uzyskanie zezwolenia na użytkowanie całego nowego wyjazdu z miasta, czyli również miejskiego przedłużenia al. Solidarności - podkreślają drogowcy.
Budowa drogi ekspresowej S17 na odcinku Kurów– Lublin – Piaski o długości 66,8 km, wraz z budową północno-wschodniej obwodnicy Lublina, o długości 22,4 km obejmowała zadania:
- Zadanie nr 1 - odcinek Kurów (od węzła "Sielce" wraz z węzłem) - węzeł "Bogucin" (wraz z węzłem).
- Zadanie nr 2 - odcinek węzeł "Bogucin" - węzł "Dąbrowica" (wraz z węzłem) wraz z Zadaniem nr 2a "Budowa drogi krajowej klasy GP: odcinek węzeł "Dąbrowica" - granica administracyjna miasta Lublin.
- Zadanie nr 3 - węzeł "Dąbrowica" - węzeł "Lubartów" (wraz z węzłem) i odcinek drogi krajowej nr 19 klasy GP: węzeł "Lubartów" - granica administracyjna miasta Lublina.
- Zadanie nr 4 - węzeł "Lubartów" - węzeł "Witosa" z włączeniem do drogi Lublin - Piaski.
- Zadanie nr 5 - rozbudowa drogi krajowej nr 17(12) do parametrów drogi ekspresowej klasy S na odcinki Lublin (węzeł "Witosa") - Piaski (początek obwodnicy).
Budowa dróg ekspresowych S17 do Warszawy i S19 do Rzeszowa oraz S12 do wschodniej granicy to bez wątpienia najważniejsze wyzwania w zakresie infrastruktury drogowej dla regionu lubelskiego. Inwestycje te mają poprawić dostępność transportową województwa poprzez połączenie z rozwiniętą gospodarczo stolicą, terenami specjalnych stref ekonomicznych oraz ze wschodnią i południową granicą państwa.
Budowa drogi ekspresowej S17 na odcinku Kurów– Lublin – Piaski o długości 66,8 km, wraz z budową północno-wschodniej obwodnicy Lublina, o długości 22,4 km obejmowała zadania:
- Zadanie nr 1 - odcinek Kurów (od węzła "Sielce" wraz z węzłem) - węzeł "Bogucin" (wraz z węzłem).
- Zadanie nr 2 - odcinek węzeł "Bogucin" - węzł "Dąbrowica" (wraz z węzłem) wraz z Zadaniem nr 2a "Budowa drogi krajowej klasy GP: odcinek węzeł "Dąbrowica" - granica administracyjna miasta Lublin.
- Zadanie nr 3 - węzeł "Dąbrowica" - węzeł "Lubartów" (wraz z węzłem) i odcinek drogi krajowej nr 19 klasy GP: węzeł "Lubartów" - granica administracyjna miasta Lublina.
- Zadanie nr 4 - węzeł "Lubartów" - węzeł "Witosa" z włączeniem do drogi Lublin - Piaski.
- Zadanie nr 5 - rozbudowa drogi krajowej nr 17(12) do parametrów drogi ekspresowej klasy S na odcinki Lublin (węzeł "Witosa") - Piaski (początek obwodnicy).
Budowa dróg ekspresowych S17 do Warszawy i S19 do Rzeszowa oraz S12 do wschodniej granicy to bez wątpienia najważniejsze wyzwania w zakresie infrastruktury drogowej dla regionu lubelskiego. Inwestycje te mają poprawić dostępność transportową województwa poprzez połączenie z rozwiniętą gospodarczo stolicą, terenami specjalnych stref ekonomicznych oraz ze wschodnią i południową granicą państwa.