1. Strona główna
  2. Informacje
  3. S19 Lublin – Rzeszów w 2021 r. Umowy na budowę S19 Lasy Janowskie – Nisko podpisane

S19 Lublin – Rzeszów w 2021 r. Umowy na budowę S19 Lasy Janowskie – Nisko podpisane

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl, GDDKiA
  3. 2018-06-18
S19 Lublin – Rzeszów w 2021 r. Umowy na budowę S19 Lasy Janowskie – Nisko podpisane
Są umowy na prawie 25-kilometrowy odcinek S19 Lasy Janowskie – Nisko Południe. Oznacza to, że drogi S19 na trasie Lublin - Rzeszów skorzystamy w 2021 roku. Zdjęcia: GDDKIA
Drogowcy podpisali umowy z wykonawcami około 25 km trasy Via Carpatia na Podkarpaciu. Chodzi o trzy odcinki od Lasów Janowskich do Niska. Zakończenie wszystkich prac i udostępnienie kierowcom do ruchu drogi ekspresowej S19 pomiędzy Rzeszowem a Lublinem planowane jest w 2021 r.

- Via Carpatia to droga życia dla Polski Wschodniej. Dlatego cieszy fakt, że dzisiaj podpisujemy kolejne umowy na jej realizację. Trzy umowy na prawie 25-kilometrowy odcinek S19 Lasy Janowskie – Nisko Południe to kolejny krok przybliżający nas do powstania tej ważnej arterii. Nowa droga usprawni podróż na osi północ – południe, a cały region otworzy na nowe możliwości rozwoju – powiedział minister infrastruktury, Andrzej Adamczyk.

Droga ekspresowa S19 w woj. lubelskim odcinki Lasy Janowskie - Nisko

Realizację drogi ekspresowej S19 od węzła Lasy Janowskie (woj. lubelskie) do węzła Nisko Południe podzielono na trzy zadania i dla nich podpisano 18 czerwca umowy:

  • Odcinek S19 Lasy Janowskie - Zdziary zrealizuje w trybie projektuj i buduj konsorcjum firm Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. za 236,3 mln zł. Zakres robót obejmuje wykonanie docelowo drogi 2-wu jezdniowej o długości ok. 9,3 km wraz z budową obiektów inżynierskich, węzłów, MOP, przebudową kolidującej infrastruktury technicznej oraz budową dróg dojazdowych dla zapewnienia połączeń lokalnych oraz urządzeń ochrony środowiska. W ciągu tego odcinka powstanie jeden węzeł drogowego Zdziary” – węzeł typu WB typu „karo” wraz z niezbędnym przełożeniem/przebudową dróg dochodzących do węzła.

    Początek odcinka realizacyjnego przyjęto za węzłem „Lasy Janowskie” w granicach województwa lubelskiego. Początkowo droga ekspresowa S19 przebiega równolegle do istniejącej drogi krajowej DK19. Następnie po przekroczeniu rzeki Bukowa droga kieruje się w lewo omijając stawy, przecina obszary leśne gdzie zlokalizowano po obu stronach drogi MOP Bukowa rodzaju I. Po wschodniej stronie, za cmentarzem droga omija miejscowość Domostawa. Dalej przecina kompleks leśny i krzyżuje się z DK 19, kierując się przez obszary polno – leśne w stronę miejscowości Kutyły, którą omija od zachodu. Następnie kieruje się na wschód i w okolicy miejscowości Zdziary poprzez łącznik dochodzi do drogi krajowej nr 19) w węźle Zdziary.


  • Odcinek S19 Zdziary - Rudnik nad Sanem zaprojektuje i zbuduje firma Mosty Łódź S.A. za 286,9 mln zł. Zakres robót obejmuje wykonanie docelowo drogi 2-wu jezdniowej o długości ok. 9 km wraz z budową obiektów inżynierskich, węzłów, przebudową kolidującej infrastruktury technicznej oraz budową dróg dojazdowych dla zapewnienia połączeń lokalnych oraz urządzeń ochrony środowiska.

    Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 rozpoczyna się za węzłem „Zdziary”. Po przekroczeniu DK19 droga przebiega przez kompleks leśny równolegle po jej wschodniej stronie. Od tego miejsca trasa przebiega nowym śladem po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 19. W rejonie miejscowości Spokojna trasa wariantu odchyla się na wschód i biegnie w kierunku linii kolejowej Stalowa Wola – Biłgoraj. W sąsiedztwie linii kolejowej planowany jest w przyszłości węzeł „Zapacz”, na przecięciu z planowanym przebiegiem drogi S-74. Następnie trasa biegnie w kierunku południowo – zachodnim, równolegle do szerokotorowej linii kolejowej LK65, dalej przecina rzekę San, a następnie w okolicy miejscowości Nowa Wieś odsuwa się od pasa kolejowego w kierunku węzła „Rudnik nad Sanem”.


  • Odcinek S19 Rudnik nad Sanem - Nisko Południe (długość ok. 6 km) zrealizuje konsorcjum Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. za 196,3 mln zł. Przewidywana jest budowa dwóch węzłów drogowych wraz z niezbędnym przełożeniem/przebudową dróg dochodzących do węzła: węzeł „Rudnik nad Sanem”, typ węzła WB – „Karo” z dwoma rondami oraz węzeł „Nisko Południe”, typ węzła WB - węzeł typu pół-koniczyna.

    Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 rozpoczyna się w węźle „Rudnik nad Sanem” na przecięciu z DK77 oraz obwodnicą Stalowej Woli i Niska. Następnie trasa zbliża się ponownie do szerokotorowej linii kolejowej LK65, biegnąc równolegle do niej, a następnie w węźle „Nisko Południe” krzyżuje się z istniejącą drogą krajową nr 19 oraz kilometr dalej z linią kolejową LK65.

Umowy w trybie projektuj i buduj oznaczają, że wykonawcy w pierwszej kolejności przystąpią do opracowania dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Po uzyskaniu ZRID rozpoczną się prace w terenie. Wszystkie odcinki będą realizowane w czasie 34 miesięcy (nie wlicza się okresów zimowych podczas realizacji robót od 15 grudnia do 15 marca) i objęte zostaną gwarancją przez 10 lat. S19 Lasy Janowskie – Nisko Południe powstanie jako dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu. Kierowcy skorzystają z nowej trasy w 2021 r.

Wszystko o budowie i planach dla drogi ekspresowej S19

Droga ekspresowa S19 - jej budowa staje sie faktem. Zdjęcia: GDDKIA

Droga ekspresowa S19 - jej budowa staje sie faktem

 

Droga ekspresowa S19 Rzeszów - Lublin

Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo dł. ok. 169 km. Równolegle prace nad realizacją S19 prowadzone są także na terenie woj. lubelskiego.

Stan realizacji drogi ekspresowej S19 w województwach lubelskim i podkarpackim przedstawia się następująco:

  • granica woj. mazowieckiego i lubelskiego – w. Lubartów Północ: KP w realizacji

  • w. Lubartów Północ – Lublin: KP w realizacji

  • Lublin – Kraśnik: w realizacji systemem P&B

  • Kraśnik – w. Lasy Janowskie (granica woj. lubelskiego i podkarpackiego): w realizacji systemem P&B

  • Lasy Janowskie (granica woj. lubelskiego i podkarpackiego) – Nisko Płd. (3 odc., 24,3 km): w realizacji systemem P&B

  • Nisko Płd. – Sokołów Młp. Północ (3 odc., 29,9 km): w toku przetarg na realizację P&B

  • Sokołów Młp. Północ - Rzeszów Południe (30,1 km): oddany do ruchu

  • Rzeszów Południe– Barwinek (gr. państwa) (85,1 km): KP w realizacji

Zakończenie wszystkich prac i udostepnienie kierowcom do ruchu drogi ekspresowej S19 pomiędzy Rzeszowem a Lublinem planowane jest w 2021 r. Odcinki, które będą realizowane przewidziane są do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej.

 

Via Carpatia

Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego.

Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wskazuje budowę szlaku jako główny priorytet inwestycyjny.

Korytarz Via Carpatia, którego głównym elementem w Polsce jest droga ekspresowa S19 od granicy ze Słowacją w Barwinku aż do Białegostoku (Knyszyn), i dalej na północ, stanowi priorytet w następnych latach, w szczególności w zakresie przyspieszenia prac przygotowawczych, tak by była możliwa jak najszybsza realizacja tego ciągu łączącego kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami.

W Polsce szlak Via Carpatia będzie miał długość ponad 700 km i przebiegał będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Cały jej przebieg ma zapewnione finansowanie.

 

 

 

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S19