S2: Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy w blokach startowych
- A.K.
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2017-02-03
- Zgodnie z prawem, Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji ZRID, w trakcie którego zwraca się do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (RDOŚ) o wydanie postanowienia (ponowna ocena środowiskowa), natomiast RDOŚ występuje do Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego o opinię oraz do Wojewody o przeprowadzenie postępowania z udziałem społeczeństwa (konsultacje społeczne). Po zakończeniu konsultacji społecznych zebrane uwagi i wnioski przesyłane są do RDOŚ, który po ich rozpatrzeniu wydaje postanowienie. Wojewoda uwzględniając postanowienie RDOŚ wydaje decyzję ZRID, która umożliwia Wykonawcom rozpoczęcie robót budowlanych - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowę drogi ekspresowej S2 Puławska - Lubelska podzielono na 3 odcinki realizacyjne:
- odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
- odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę
- odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Przebieg drogi ekspresowej S2 Puławska - Lubelska. Mapa: GDDKiA
Wszystkie 3 zadania na jakie podzielono budowę Południowej Obwodnicy Warszawy realizowane są w systemie „projektuj i buduj”, co oznacza, że wykonawcy najpierw muszą zaprojektować drogę ekspresową S2 (w oparciu o przekazany przez GDDKiA Oddział w Warszawie Program Funkcjonalno-Użytkowy), czyli wykonać Projekt Budowlany, Projekt Wykonawczy a także uzyskać niezbędne decyzje. Kolejnym etapem realizowanych kontraktów jest wykonanie robót budowlanych a następnie pozyskanie decyzji, które umożliwiają oddanie nowej drogi do ruchu.
Wojewoda Mazowiecki wydał pierwszą decyzję zezwalającą na rozpoczęcie prac budowlanych dla przyszłej Południowej Obwodnicy Warszawy – chodzi o zadanie A. Pozwolenie na budowę dotyczy wzmocnienia tunelu szlakowego I linii metra warszawskiego w rejonie przejścia przyszłego tunelu drogi ekspresowej S2 Południowa Obwodnica Warszawy. Wykonawca tego odcinka przewiduje rozpoczęcie budowy w drugiej połowie lutego br., w rejonie skrzyżowania ul. Płaskowickiej i KEN. To 9 miesięcy wcześniej niż zakłada termin kontraktowy.