S2 i S17: Cała obwodnica Warszawy w 2020 roku?
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2015-04-29
Obecny termin zakończenia budowy obwodnicy Warszawy do 2020 roku jest jak najbardziej realny - poinformował warszawski Oddział GDDKiA. Drogowcy podkreślają jednak, że należy liczyć się z tym, że w przypadku dużej liczby odwołań mogących ewentualnie wystąpić m.in. w trakcie postępowania przetargowego, czas realizacji inwestycji może się wydłużyć.
Obecnie prowadzone przetargi obejmują tylko południowy odcinek obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska. Inwestycja jest realizowana w systemie „projektuj i buduj”. Budowa drogi S2 została podzielona na trzy części: odcinek A (4,6 km) od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z tunelem pod Ursynowem; odcinek B (6,4 km) od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński z mostem przez Wisłę; odcinek C (7,4 km) od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z estakadą nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Podpisanie umów planowane jest w wakacje br. Prace budowlane powinny ruszyć w 2016 r.
Do pełnego domknięcia warszawskiego ringu pozostaje jeszcze budowa trasy na wschodzie. Chodzi o drogę ekspresową S17, która będzie łączyła się od zachodu z drogą S8 Marki-Radzymin w węźle Drewnica, a od południa na węźle Lubelska z autostradą A2 i drogą S2 (Południowa Obwodnica Warszawy). Jej realizację podzielono na trzy odcinki – etapy:
- etap 1 – odcinek drogi S17 węzeł „Drewnica” – węzeł „Zakręt” (bez węzła) - długośc odcinka 14,63 km,
- etap 2 – odcinek drogi S17 węzeł „Zakręt” – węzeł „Lubelska” - o długości około 2,5 km
- etap 3 - S17 węzeł Lubelska - około 2 km.
Inwestycja jest obecnie w przygotowaniu. Konieczne jest m.in. uzyskanie nowej decyzji środowiskowej. Prowadzone sa również prace nad studium ekonomiczno-środowiskowym, na podstawie którego zostanie wybrany preferowany przebieg trasy. Z rządowych deklaracji wynika, że inwestycja ma zapewnione finansowanie.