S2 Południowa Obwodnica Warszawy bez ograniczeń dla ciężarówek
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2022-07-21
Od otwarcia ostatniego odcinka trasy S2 pomiędzy węzłami Puławska i Warszawa Wilanów minęło pół roku. Obecnie na Południowej Obwodnicy Warszawy, w szczytach: porannym (7.00 - 10.00) oraz popołudniowym (16.00 - 20.00) obowiązuje zakaz poruszania się pojazdów o masie dopuszczalnej powyżej 16 ton. Od sierpnia wejdą zmiany. Na dwa miesiące, od 1 sierpnia do 30 września br., przestanie obowiązywać godzinowy zakaz poruszania się pojazdów o masie dopuszczalnej powyżej 16 ton. Dotyczy to odcinka drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Opacz i Lubelska. W tym okresie wszystkie pojazdy ciężarowe będą mogły przejechać przez całą S2 w Warszawie.
Budowa dróg w Polsce. Nowe autostrady i ekspresówki w 2022 roku
Droga ekspresowa S2 w Warszawie. ZDjećia: GDDKIA
Wprowadzone zmiany oznakowania będą polegały na zasłonięciu znaków B-5 z tabliczkami 16 t oraz tablic F-6, co będzie oznaczało czasowe zniesienie zakazu poruszania się pojazdów powyżej 16 t. Ponadto zostanie usunięte oznakowanie poziome i zasłonięte oznakowanie pionowe wyznaczające zatoki do kontroli pojazdów, które są zlokalizowane na węźle Warszawa Lotnisko i pomiędzy węzłami Lubelska a Patriotów.
- Po wprowadzeniu czasowej zmiany w organizacji ruchu przeprowadzimy pomiary natężenia ruchu i ocenimy warunki bezpieczeństwa. Obserwacja a następnie analiza ruchu będą stanowić materiał do dalszego rozwoju strategii zarządzania ruchem w Warszawskim Węźle Drogowym – informuje Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Możliwe, ze takie rozwiązanie zostanie po okresie testowym. Drogowcy zapewniają, ze zaprojektowany układ drogowy Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Konotopa do węzła Lubelska, w przekroju dwie jezdnie po trzy pasy ruchu wraz z jezdniami zbiorczo – rozprowadzającymi na węźle Opacz, zapewnia planowany poziom warunków bezpieczeństwa ruchu. Czy decyzja o czasowym zniesieniu ograniczeń w ruchu dla pojazdów o masie dopuszczalnej powyżej 16 ton na trasie S2 była słuszna i jak zareagują mieszkańcy, przekonamy się już w najbliższych miesiącach.
Droga ekspresowa S2 Puławska - Lubelska. Południowa Obwodnica Warszawy
Droga ekspresowa S2 w Warszawie - tunel na Ursynowie to ostatni oddany jej odcinek. Zdjęcia: GDDKIA
Droga ekspresowa S2 jest kontynuacją autostrady A2 na terenie miasta Warszawa i pełni funkcję południowej obwodnicy stolicy. Zaczyna się po zachodniej stronie Warszawy, na połączeniu z autostradą A2 na węźle Konotopa, kończy 33 km dalej na wschód, na węźle Lubelska, gdzie ponownie wpada w autostradę A2 oraz krzyżuje się z drogą ekspresową S17 (trasa do Lublina i wschodnią obwodnicą Warszawy).
Droga ekspresowa S2 do grudnia 2020 roku gotowa była mniej więcej w połowie (użytkowany odcinek o długości ok. 15 km pomiędzy węzłem Konotopa na wschodzie i węzłem Puławska). Prace prowadzone były na ostatnim ok. 18,5 km fragmencie POW S2 między węzłem Puławska i węzłem Lubelska.
Od 22 grudnia 2020 r. kierowcy mogli pojechać kolejnym fragmentem drogi ekspresowej S2 na odcinku pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów i Lubelska. W ramach tego fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy o długości ponad 15 km powstał nowy most na Wiśle.
Most przez Wisłę w Warszawie w ciągu drogi ekspresowej S2. ZDjecia: GDDKIA
Tunel w ciągu drogi ekspresowej S2 - Południowej Obwodnicy Warszawy
Do jesieni 2021 roku, w budowie pozostawał ponad 3 km odcinek z tunelem na Ursynowie. Ostatecznie do ruchu oddano go z dużym opóźnieniem 20 grudnia 2021 roku.