S2: Są pierwsi chętni do budowy Południowej Obwodnicy Warszawy
- conadrogach.pl
- 2015-01-16
Drogi ekspresowe S2, S8 i S17 tworzą obwodnicę Warszawy. Aut. conadrogach.pl
Coraz bliżej budowy kolejnych odcinków Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2. Przetargi dotyczą zadań dla odcinka od węzła Puławska do węzła Lubelska. Docelowo trasa będzie liczyć blisko 40 km. Obecnie w użytkowaniu jest 20 km obwodnicy (wraz z odcinkiem drogi S79). Ponad 18 kilometrowy odcinek S2 Puławska-Lubelska ma powstać najpóźniej w 2019 roku.
Projektowany odcinek drogi ekspresowej S2 będzie się zaczynać tuż za węzłem Puławska w rejonie Warszawy-Grabówka, a kończyć się będzie na węźle Lubelska, zlokalizowanym na przecięciu trasy POW z poprzeczną drogą krajową nr 17 (projektowaną drogą ekspresową S17). Realizacja inwestycji w formule projektuj i buduj przewidziana jest na lata 2015-2019. Zadanie to zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:
• odcinek A, długości ok. 4,6 km S2 od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
• odcinek B, długości ok. 6,45 km S2 od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę
• odcinek C, długości ok. 7,45 km S2 od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
W ramach realizacji Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska przewidziana jest m.in. budowa: drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu, tunelu pod Ursynowem – mostu przez Wisłę, estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, węzłów: Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł Czerniakowska Bis (na odcinku pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński).
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargi na zadanie B obejmujące budowę fragmentu drogi S2 o długości 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z węzłami oraz mostu przez Wisłę. Most Południowy w ciągu trasy S2 będzie mieć długość ok. 1,5 km i ok. 45,8 metra szerokości. W obu kierunkach kierowcy będą mieć do dyspozycji po 4 pasy ruchu. Dodatkowo z obu stron został zaplanowany ciąg pieszo – rowerowy.
- Realizacją inwestycji zainteresowanych jest pięciu wykonawców. Najtańsza wynosi 757,64 mln zł, a najdroższa - na 1,24 mld zł przy kosztorysie opiewającym na 1,77 mld zł. Najniższą cenę za jego realizację, czyli 757,64 mln zł zaproponowało konsorcjum z firmą G?lermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhüt z Turcji jako liderem i Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów jako partnerem. Inwestycja jest realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawcy proponują technologię budowy, ta zaś ma wpływ na oferowaną cenę. W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będziemy weryfikować, czy przedstawione przez nich rozwiązania spełniają wymagania Programu Funkcjonalno Użytkowego oraz pozostałych warunków kontraktu - informuje GDDKiA.
W najbliższy poniedziałek otwarte zostaną oferty na realizację zadania C, tydzień później – ostatniego – zadania A obejmującego budowę najdłuższego w Polsce tunelu pod Ursynowem.
Droga ekspresowa S2 jest kontynuacją autostrady A2 na terenie miasta Warszawa. Docelowo trasa połączy węzły autostrady A2: Konotopa w Konotopie (na zachód od Warszawy) i Lubelska (połączenie także z przyszłą drogą ekspresową S17 na wschód od Warszawy).
Trasa jest częścią Paneuropejskiego Korytarza Nr II, biegnącego ze wschodu na zachód, pomiędzy granicą Niemiec od strony zachodniej do granicy z Białorusią na wschodzie. Wraz z autostradą A2 pozwoli na szybkie przemieszczanie się do Berlina, a także w przyszłości do granicy z Białorusią. Projektowana droga ekspresowa ma na celu budowę bezpiecznej trasy, zapewniającej wysoki komfort podróżowania z dużymi prędkościami (100 km/h). Trasa ma odciążyć centrum Warszawy od ruchu tranzytowego i turystycznego.
• odcinek A, długości ok. 4,6 km S2 od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
• odcinek B, długości ok. 6,45 km S2 od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę
• odcinek C, długości ok. 7,45 km S2 od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
W ramach realizacji Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska przewidziana jest m.in. budowa: drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu, tunelu pod Ursynowem – mostu przez Wisłę, estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, węzłów: Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł Czerniakowska Bis (na odcinku pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński).
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargi na zadanie B obejmujące budowę fragmentu drogi S2 o długości 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z węzłami oraz mostu przez Wisłę. Most Południowy w ciągu trasy S2 będzie mieć długość ok. 1,5 km i ok. 45,8 metra szerokości. W obu kierunkach kierowcy będą mieć do dyspozycji po 4 pasy ruchu. Dodatkowo z obu stron został zaplanowany ciąg pieszo – rowerowy.
- Realizacją inwestycji zainteresowanych jest pięciu wykonawców. Najtańsza wynosi 757,64 mln zł, a najdroższa - na 1,24 mld zł przy kosztorysie opiewającym na 1,77 mld zł. Najniższą cenę za jego realizację, czyli 757,64 mln zł zaproponowało konsorcjum z firmą G?lermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhüt z Turcji jako liderem i Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów jako partnerem. Inwestycja jest realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawcy proponują technologię budowy, ta zaś ma wpływ na oferowaną cenę. W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będziemy weryfikować, czy przedstawione przez nich rozwiązania spełniają wymagania Programu Funkcjonalno Użytkowego oraz pozostałych warunków kontraktu - informuje GDDKiA.
W najbliższy poniedziałek otwarte zostaną oferty na realizację zadania C, tydzień później – ostatniego – zadania A obejmującego budowę najdłuższego w Polsce tunelu pod Ursynowem.
Droga ekspresowa S2 jest kontynuacją autostrady A2 na terenie miasta Warszawa. Docelowo trasa połączy węzły autostrady A2: Konotopa w Konotopie (na zachód od Warszawy) i Lubelska (połączenie także z przyszłą drogą ekspresową S17 na wschód od Warszawy).
Trasa jest częścią Paneuropejskiego Korytarza Nr II, biegnącego ze wschodu na zachód, pomiędzy granicą Niemiec od strony zachodniej do granicy z Białorusią na wschodzie. Wraz z autostradą A2 pozwoli na szybkie przemieszczanie się do Berlina, a także w przyszłości do granicy z Białorusią. Projektowana droga ekspresowa ma na celu budowę bezpiecznej trasy, zapewniającej wysoki komfort podróżowania z dużymi prędkościami (100 km/h). Trasa ma odciążyć centrum Warszawy od ruchu tranzytowego i turystycznego.