S3: Będą dwupasmowe obwodnice Gorzowa i Międzyrzecza
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2014-01-29
Dwupasmowe obwodnice Gorzowa Wielkopolskiego i Międzyrzecza w ciągu drogi ekspresowej S3 planowo powinny trafić pod koła kierowców w II kwartale 2017 roku. Są już zgody wojewody lubuskiego na realizację tych inwestycji.
Wojewoda lubuski wydał już dokumenty pozwalające na realizację drugich jezdni obwodnic Gorzowa Wlkp. i Międzyrzecza w ciągu drogi ekspresowej S3. Jest to zielone światło dla inwestora (GDDKiA) do rozpoczęcia robót. Zanim to jednak nastąpi muszą zostać wyłonieni wykonawcy.
- W połowie grudnia rozpoczął się drugi etap przetargu dla obwodnicy Gorzowa Wlkp., czas na składanie ofert ze względu na dużą ilość pytań dotyczących przedmiotu zamówienia, został przesunięty z końca stycznia na początek marca. Podpisanie umowy i rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest pod koniec drugiego kwartału 2014 roku - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
W przypadku obu odcinków obwodnic w ciągu S3 wybudowane zostały już pierwsze jezdnie. W 2006 roku oddana do ruchu został pierwsza jezdnia obwodnicy Międzyrzecza, rok później Gorzowa Wlkp. Jednojezdniowa zachodnia obwodnica Gorzowa w ciągu drogi ekspresowej S3 powstawała w dwóch etapach. Jako pierwszy w 2004 roku powstał ponad 2 km odcinek od węzła "Gorzów Południe" do ul. Sulęcińskiej. Blisko 10 km odcinek od węzła "Gorzów Północ" do węzła "Gorzów Południe" został oddany do ruchu w 2007 roku.
Na rozbudowę niemal 12 km odcinka drogi S3 w ciągu obwodnicy Gorzowa przewidziano 25 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych, przypadających między 15 grudnia a 15 marca.
Zadanie polega na dobudowie bliźniaczych jezdni. W ich zakres wchodzi m.in. budowa mostu na Warcie (obwodnica Gorzowa Wielkopolskiego), a także budowa węzła Międzyrzecz Zachód na skrzyżowaniu drogi S3 z drogą wojewódzką 137. Szacowany koszt realizacji zadań to w przypadku obwodnicy Gorzowa Wlkp. (12 km) ponad 600 mln zł, a w przypadku obwodnicy Międzyrzecza (6 km) ponad 200 mln zł.
- W połowie grudnia rozpoczął się drugi etap przetargu dla obwodnicy Gorzowa Wlkp., czas na składanie ofert ze względu na dużą ilość pytań dotyczących przedmiotu zamówienia, został przesunięty z końca stycznia na początek marca. Podpisanie umowy i rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest pod koniec drugiego kwartału 2014 roku - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
W przypadku obu odcinków obwodnic w ciągu S3 wybudowane zostały już pierwsze jezdnie. W 2006 roku oddana do ruchu został pierwsza jezdnia obwodnicy Międzyrzecza, rok później Gorzowa Wlkp. Jednojezdniowa zachodnia obwodnica Gorzowa w ciągu drogi ekspresowej S3 powstawała w dwóch etapach. Jako pierwszy w 2004 roku powstał ponad 2 km odcinek od węzła "Gorzów Południe" do ul. Sulęcińskiej. Blisko 10 km odcinek od węzła "Gorzów Północ" do węzła "Gorzów Południe" został oddany do ruchu w 2007 roku.
Na rozbudowę niemal 12 km odcinka drogi S3 w ciągu obwodnicy Gorzowa przewidziano 25 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych, przypadających między 15 grudnia a 15 marca.
Zadanie polega na dobudowie bliźniaczych jezdni. W ich zakres wchodzi m.in. budowa mostu na Warcie (obwodnica Gorzowa Wielkopolskiego), a także budowa węzła Międzyrzecz Zachód na skrzyżowaniu drogi S3 z drogą wojewódzką 137. Szacowany koszt realizacji zadań to w przypadku obwodnicy Gorzowa Wlkp. (12 km) ponad 600 mln zł, a w przypadku obwodnicy Międzyrzecza (6 km) ponad 200 mln zł.