S3 do Świnoujścia z nawierzchnią bitumiczną
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2023-02-23
Trasa S3 między Świnoujściem i Troszynem o łącznej długości 33 km podzielna jest na dwa odcinki realizacyjne. Decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) zostały uzyskane 23 grudnia 2021 roku dla odcinka Dargobądz -Troszyn i 24 stycznia 2022 roku dla odcinka Świnoujście - Dargobądz. Wydanie decyzji ZRID umożliwiło wykonawcom rozpoczęcie (w styczniu 2022 r.) pierwszych prac budowlanych (realizacja w formule projektuj i buduj).
Obecnie prace na budowie drogi ekspresowej Świnoujście – Troszyn są mocno zaawansowane. W rejonie miejscowości Dargobądz trwają już roboty bitumiczne. To pierwsze odcinki podbudowy bitumicznej na trasie głównej. Nawierzchnia będzie sukcesywnie wykonywana na kolejnych fragmentach trasy.
Pierwsza nawierzchnia na S3 Świnoujście - Troszyn, okolice m. Dargobądz. Zdjęcia: luty 2023 r. GDDKIA
Na budowie odcinka drogi S3 Dargobądz - Troszyn wykonywane są obecnie nasypy drogowe dla drugiej jezdni nowej drogi ekspresowej. W miejscach, gdzie S3 będzie biegła w śladzie obecnej DK3 frezowana jest nawierzchnia. Na całym odcinku są utrudnienia związane z robotami.
Prace na odcinku drogi S3 Dargobądz - Troszyn, luty 2023 r. Zdjecia: GDDKIA
Budowana droga S3 Świnoujście - Dargobądz pod ostrym kątem przecina linię kolejową i obecną DK3 w rejonie os. Łunowo w Świnoujściu. Powstaje tu wiadukt w ciągu trasy S3 o nietypowej konstrukcji, która będzie zatopiona w nasypie S3. Obecnie wykonywane są przyczółki.
Prace przy wiadukcie w ciągu S3 Świnoujście - Dargobądz, luty 2023 r. Zdjęcia: GDDKIA
Budowa ekspresowego połączenia S3 do Świnoujścia zakończy się w II kwartale 2024 r.