S3: Hiszpanie na obwodnicy Gorzowa Wlkp. i Międzyrzecza?
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-04-11
Najtańszą propozycję budowy drugiej jezdni obwodnicy Międzyrzecza złożyło hiszpańsko-czeskie konsorcjum z liderem OBRASCÓN HUARTE LAIN S.A. Torre Espacio na kwotę ponad 95 mln zł brutto.
Dla drugiej jezdni obwodnicy Gorzowa Wlkp. w ciagu projektowanej drogi ekspresowej S3 najmniejszy koszt budowy zaproponowało to konsorcjum z tym samym liderm - hiszpańską firmą OBRASCÓN HUARTE LAIN S.A. Torre Espacio na kwotę ponad 268 mln zł.
W przypadku obu odcinków obwodnic w ciągu drogi S3 wybudowane zostały już pierwsze jezdnie. W 2006 roku oddana do ruchu został pierwsza jezdnia obwodnicy Międzyrzecza, rok później Gorzowa Wlkp. Jednojezdniowa zachodnia obwodnica Gorzowa w ciągu drogi ekspresowej S3 powstawała w dwóch etapach. Jako pierwszy w 2004 roku powstał ponad 2 km odcinek od węzła „Gorzów Południe” do ul. Sulęcińskiej. Blisko 10 km odcinek od węzła „Gorzów Północ” do węzła „Gorzów Południe” został oddany do ruchu w 2007 roku.
Na rozbudowę niemal 12 km odcinka drogi S3 w ciągu obwodnicy Gorzowa przewidziano 25 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych, przypadających między 15 grudnia a 15 marca.
Prace związane z rozbudową drugich jezdni na obwodnicach Gorzowa i Międzyrzecza powinny ruszyć w lipcu tego roku a zakończyc się w II kwartale 2017 roku.
Zadanie polega na dobudowie bliźniaczych jezdni. W ich zakres wchodzi m.in. budowa mostu na Warcie (obwodnica Gorzowa Wielkopolskiego), a także budowa węzła Międzyrzecz Zachód na skrzyżowaniu drogi S3 z drogą wojewódzką 137.
Obecnie w realizacji jest odcinek od Gorzowa Wlkp. do Międzyrzecza, którego oddanie do użytku planowane jest na 15 maja 2014 r.