S3 od Gorzowa Wlkp. do Międzyrzecza otwarta
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-05-15
Od dziś można już jeździć nowym 40-kilometrowym odcinkiem dwujezdniowej drogi ekspresowej S3 pomiędzy Gorzowem Wlkp. a Międzyrzeczem. Długość odcinka S3 to ponad 37 km. Koszt budowy wyniósł ponad 761 mln zł. Dzięki oddanemu do użytku odcinkowi S3 pomiędzy Gorzowem Wlkp. a Międzyrzeczem, Gorzów oraz Szczecin będą miały bezpośredni dostęp do autostrady A2 drogą szybkiego ruchu.
Budowa tego odcinka S3 trwała od lipca 2011 roku i kosztowała ponad 760 milionów złotych. Nowa droga omija kilkanaście miejscowości pomiędzy Gorzowem a Międzyrzeczem sprawiając, że podróż między tymi miastami stała sie nie tylko ponad dwukrotnie szybsza (około 20 minut zamiast blisko godziny), ale i bezpieczniejsza zarówno do podróżnych, jak i okolicznych mieszkańców. Tym samym podróż ze Szczecina do Warszawy możemy pokonać jadąc tylko drogami ekspresowymi i autostradami (S3 i A2). Całą trasę od Szczecina do stolicy będzie można teraz pokonać w około 6 godzin.
Wchodzące w skład lubuskiego odcinka drogi ekspresowej S3 obwodnice Gorzowa (11,6 km) i Międzyrzecza (6,3 km) są na razie jednojezdniowymi drogami ekspresowymi, ale przetargi na dobudowanie drugich jezdni zostały ogłoszone i fragmenty te powinny być dwujezdniowe na przełomie lat 2016 i 2017. Z kolei odcinek od Sulechowa do Nowej Soli dwujezdniowy ma być w roku 2017.
Cała droga ekspresowa S3 poprowadzi od zespołu portów Szczecin–Świnoujście na północy (woj. zachodniopomorskie), wzdłuż zachodniej granicy kraju (przez województwo lubuskie i dolnośląskie), aż do granicy z Czechami. Za pośrednictwem linii promowych zapewni najkrótsze bezpośrednie połączenie Skandynawii z Republiką Czeską.
Droga ekspresowa S3 Gorzów Wielkopolski - Międzyrzecz
W ramach zadania powstał również odcinek obwodnicy Skwierzyny w ciągu drogi nr 24 o długości ponad 4 km, pozwalający na korzystanie z obwodnicy w relacji Kostrzyn / Gorzów Wlkp. – Poznań. Ponadto:
- ustawiono ponad 7,5 km ekranów akustycznych, w tym prawie 3 km przezroczystych;
- ustawiono ponad 23 km ekranów ochronnych dla nietoperzy (zielona siatka);
- posadzono ponad 450 tysięcy drzew;
- wykonano ponad 4 mln m3 nasypów, co równa się 300 tysiącom wywrotek;
- ułożono ponad 500 tysięcy m2 nawierzchni drogi o grubości ponad 50 cm, co mogłoby zająć ponad 70 pełnowymiarowych boisk piłkarskich.
Wchodzące w skład lubuskiego odcinka drogi ekspresowej S3 obwodnice Gorzowa (11,6 km) i Międzyrzecza (6,3 km) są na razie jednojezdniowymi drogami ekspresowymi, ale przetargi na dobudowanie drugich jezdni zostały ogłoszone i fragmenty te powinny być dwujezdniowe na przełomie lat 2016 i 2017. Z kolei odcinek od Sulechowa do Nowej Soli dwujezdniowy ma być w roku 2017.
Cała droga ekspresowa S3 poprowadzi od zespołu portów Szczecin–Świnoujście na północy (woj. zachodniopomorskie), wzdłuż zachodniej granicy kraju (przez województwo lubuskie i dolnośląskie), aż do granicy z Czechami. Za pośrednictwem linii promowych zapewni najkrótsze bezpośrednie połączenie Skandynawii z Republiką Czeską.
Droga ekspresowa S3 Gorzów Wielkopolski - Międzyrzecz
W ramach zadania powstał również odcinek obwodnicy Skwierzyny w ciągu drogi nr 24 o długości ponad 4 km, pozwalający na korzystanie z obwodnicy w relacji Kostrzyn / Gorzów Wlkp. – Poznań. Ponadto:
- ustawiono ponad 7,5 km ekranów akustycznych, w tym prawie 3 km przezroczystych;
- ustawiono ponad 23 km ekranów ochronnych dla nietoperzy (zielona siatka);
- posadzono ponad 450 tysięcy drzew;
- wykonano ponad 4 mln m3 nasypów, co równa się 300 tysiącom wywrotek;
- ułożono ponad 500 tysięcy m2 nawierzchni drogi o grubości ponad 50 cm, co mogłoby zająć ponad 70 pełnowymiarowych boisk piłkarskich.