S3 w budowie – jakie odcinki jeszcze w tym roku
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-08-28
S3 w woj. lubuskim
Odcinek S3 od Zielonej Góry do Niedoradza miał być gotowy w maju, a fragment z Niedoradza do Nowej Soli w lipcu tego roku. Niestety kierowcy z nowych odcinków skorzystają dopiero w II połowie listopada i I połowie grudnia, bo okazało się, że prace wymagały większego zakresu i zaangażowania niż ujęto to przy podpisywaniu umowy.
W województwie lubuskim trwa jeszcze budowa nowego mostu w ciągu S3 na wysokości Cigacic. Tu prace zgodnie z umową mają potrwać do połowy 2019 roku.
Trwa jeszcze realizacja dwóch odcinków drogi ekspresowej S3: Nowa Sól – Gaworzyce i Gaworzyce – Kaźmierzów o łącznej długości ponad 33 km. Wykonawcami zadań są firmy Dragados oraz konsorcjum Mirbud - PBDIM Erbedim. Ich udostępnienie planowane jest również w tym roku.
S3 w woj. dolnośląskim
Kolejne etapy przewidują udostępnienie, budowanego z poślizgiem, odcinka S3 od węzła Lubin Północ do węzła Kaźmierzów. - Wykonawca tego zadania konsorcjum firm, z firmą Salini jako liderem, prowadzi intensywne prace budowalne na całym zadaniu, aby jak najszybciej trasa S3 została udostępniona kierowcom – zapewniają drogowcy.
Także w tym roku planowane jest ukończenie dwóch odcinków S3 na południe od autostrady A4, od węzła Legnica Południe do Bolkowa. Stan zaawansowania rzeczowego inwestycji to ok. 90 proc.
Pod koniec roku pojedziemy ekspresową S3 Legnica – Bolków
S3 do granicy z Czechami - umowy z wykonawcami w tym roku
Dobiega końca postępowanie przetargowe na realizację kolejnego fragmentu S3 od Bolkowa do Lubawki (granica państwa), który został podzielony na dwa zadania. W tym roku planowane jest podpisanie umów z wykonawcami robót. Ostatni odcinek udrożni cały szlak drogowy wzdłuż zachodniej granicy Polski, od Szczecina do Lubawki. Zakończenie wszystkich prac jest przewidywane do 2023 roku.
Docelowo S3 będzie miała długość ponad 520 km, poprowadzi południkowo od zespołu portów morskich Szczecin - Świnoujście na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, poprzez okolice Gorzowa Wielkopolskiego, Zielonej Góry, Lubina, Legnicy, Jawora, Bolkowa oraz Kamiennej Góry do południowej granicy Polski. Trasa jest częścią korytarza paneuropejskiego łączącego Szwecję z Grecją. Rządy Rzeczpospolitej Polskiej i Republiki Czeskiej podpisały memorandum o jej kontynuacji za naszą południową granicą w ramach trasy D11.