S6 Szczecin - Koszalin na ostatniej prostej. Otwarcie 44 km Kołobrzeg - Koszalin lada dzień
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-10-08
- Obecnie w użytkowaniu jest 58,5 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 łna trasie Szczecin - Kołobrzeg
- W październiku zakończenie wszystkich prac na S6 i 130 km trasa Szczecin - Koszalin będzie służyć kierowcom. Już w najbliższych dniach otwarcie ponad 44 km z Kołobrzegu do Koszalina
- Conajmniej do 2022-23 r. w realizacji pozostanie prawie 8 km odcinek obwodnicy Sianowa i Koszalina
- S6 Koszalin - Słupsk na etapie przetargu na opracowanie dokumentacji przetargowej
Droga ekspresowa S6 od Goleniowa do Koszalina (łącznie z obwodnicą Koszalina i Sianowa) liczy 140 km długości. Jest to część łączącej Szczecin z Gdańskiem drogi krajowej nr 6. Ta największa inwestycja drogowa na Zachodnim Wybrzeżu została podzielona na siedem fragmentów. Droga jest realizowana przez różnych wykonawców, a łączna wartość podpisanych umów na realizację to 2,86 mld złotych. Kierowcy na obecną chwilę mogą już korzystać z 58,5 km dwujezdniowej S6 łączącej Szczecin z Kołobrzegiem. W ciągu kilku dni zostanie udostępniony do ruchu odcinek S6 od Kołobrzegu do Koszalina o długości 44,2 km.
Ostatnie prace na drodze ekspresowej S6 Ustronie Morskie - Koszalin, budowa MOP. Zdjecia: GDDKIA
Na odcinku Ustronie Morskie - Koszalin jeszcze przez najbliższe tygodnie będą wykonywane prace wykończeniowe, w szczególności poza jezdniami drogi ekspresowej. Do końca października zostanie jeszcze udostępniony odcinek obwodnicy Koszalina i Sianowa do węzła Koszalin Wschód oraz druga jezdnia S6-ki na odcinku Nowogard - Płoty.
Ekspresowa trasa S6 ze Szczecina do Koszalina powstawała niemal na wszystkich odcinkach zgodnie z planem. W dniu 20 września otwarty został odcinek od Płot do Kołobrzegu, w sierpniu jedna jezdnia nowego szlaku od Nowogardu do Płot, a w maju tego roku pierwszy fragment od Goleniowa do Nowogardu. Nowa S6 skróci czas przejazdu ze Szczecina do Koszalina o około 40 minut.
Nowe odcinki drogi ekspresowej S6 na trasie Kołobrzeg - Ustronie Morskie - Koszalin w galerii zdjeć
Największym problem w realizacji S6 Szczecin – Koszalin okazał się być odcinek obwodnicy Koszalina i Sianowa. Na 7,9 km fragmencie od węzła Koszalin Wschód do Sianowa (od km 6,4 do km 14,3) wystąpiły problemy z warunkami geologicznymi, które uniemożliwiły realizację robót według pierwotnych założeń. Ostatecznie okazało się, że konieczna jest aktualizacja dokumentacji projektowej. W kwietniu br. zawarto umowę z firmą Transprojekt Gdański Sp. z o.o. W I kwartale przyszłego roku ma być ogłoszony przetarg na dokończenie robót na sekcji II obwodnicy. - Roboty na tym odcinku obwodnicy powinny zakończyć się w latach 2022-2023, dokładny termin będzie zależał od przyjętych rozwiązań projektowych – informuje szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Droga S6 Szczecin – Koszalin będzie dwujezdniową drogę ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę, na której znajdzie się: 16 węzłów drogowych, 146 obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady i przejścia dla zwierząt), 3 pary Miejsc Obsługi Podróżnych i 3 Obwody Utrzymania Drogi Ekspresowej. Koszt całej S6 Goleniów-Koszalin to około 3,9 miliarda złotych, inwestycja była współfinansowana ze środków UE w ramach POIiŚ 2014-2020, kwota dofinansowania sięgnęła 1,55 miliarda złotych. Oddanie do ruchu drogi S6 podwoi długość dróg szybkiego ruchu w województwie zachodniopomorskim. Trasa ta zapewni skomunikowanie Koszalina i środkowego Pomorza z siecią dróg ekspresowych i autostrad.
Droga ekspresowa S6 - przebieg, mapy, zdjecia, informacje, odcinki oddane, w budowie, planowane
Przypominamy, że w przygotowaniu jest ostatni fragment S6 przecinający woj. zachodniopomorskie i łączący go z woj. pomorskim tj. S6 Koszalin - Słupsk. Inwestycja obecnie jest na etapie przetargu na opracowanie projektów budowlanych. Po ich opracowaniu planowane jest uzyskanie decyzji ZRID i w 2021 roku wykup nieruchomości pod tę inwestycję.
S6 Koszalin - Słupsk powstanie w formule PPP
W województwie zachodniopomorskim realizowanych jest około 200 km dróg krajowych o wartości około 6,5 mld złotych. To rekord inwestycyjny w historii regionu. W PBDK-2014-2023 przewidziano łącznie realizację w regionie 300 km dróg za kwotę sięgającą 9 mld złotych. Łącznie w tym roku sieć dróg szybkiego ruchu w woj. zachodniopomorskim wzrośnie o ponad 140 km, czyli ulegnie podwojeniu.
Zlecono opracowanie dokumentacji dla S6 – Zachodniej Obwodnicy Szczecina