Są pieniądze na kontynuację prac dla S6 Koszalin - Słupsk
Dodatkowe 123 mln zł dla drogi ekspresowej S6 Sianów (Koszalin) – Słupsk o długości ok. 46 km. pozwoli na ogłoszenie przetargu na dokumentację projektową. Trasa ma powstać w formule PPP. Mapa: GDDKIA

W kwietniu mają być ogłoszone przetargi na opracowanie projektów budowlanych dla kolejnego odcinka drogi ekspresowej S6 w woj. zachodniopomorskim i pomorskim. Umożliwia to przeznaczenie 123 mln zł na opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka S6 od obwodnicy Koszalina i Sianowa do Słupska. Drogowcy muszą się jednak spieszyć z procedurami, bo w 2021 r. wygasa decyzja środowiskowa.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził aneks do Programu Inwestycji dla drogi ekspresowej S6 Sianów (Koszalin) – Słupsk o długości ok. 46 km. Oznacza to, że rząd przeznaczy dodatkowe 123 mln zł na opracowanie dokumentacji projektowej, nabycie gruntów pod jego budowę i uzyskanie decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej). Przetarg ma ruszyć w kwietniu br.

- Kontynuowanie procesu inwestycyjnego dla tego zadania zapobiegnie konieczności powtarzania procedury pozyskiwania decyzji środowiskowej dla tego odcinka, której ważność upływa w marcu 2021 roku – zaznaczają drogowcy.

Przypomnijmy, odcinek S6 Koszalin - Słupsk podzielono na etapy:

  • koniec obwodnicy Sianowa bez węzła - początek obwodnicy Sławna z węzłem Bobrowice,
  • obwodnica Sławna z węzłem Warszkowo,
  • koniec obwodnicy Sławna - początek obwodnicy Słupska bez węzła Słupsk Zachód.

Mapa odcinków realizacyjnych drogi ekspresowej S6 Koszalin - Słupsk

Mapa odcinków realizacyjnych drogi ekspresowej S6 Koszalin - Słupsk. Mapa: GDDKIA

Odcinki drogi ekspresowej S6 od obwodnicy Sianowa do Bożegopola Wielkiego oraz Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej planowane są do realizacji w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. Obecnie opracowywana jest dokumentacja niezbędna do ogłoszenia przetargu w formule PPP. Dokumentacja uzyskała już wstępną pozytywną opinię GUS, konieczne będzie także uzyskanie opinii EUROSTAT, niezbędnej do sklasyfikowania inwestycji poza sektorem finansów publicznych. Odcinki drogi ekspresowej S6 realizowane w ramach PPP powinny zostać ukończone w 2023 r.

- Przetarg na realizację Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta zostanie ogłoszony w czerwcu bieżącego roku - poinformował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

 

Mapa drogi ekspresowej S6 w podziale na odcinki w budowie, projektowane i planowane

Mapa drogi ekspresowej S6 w podziale na odcinki w budowie, projektowane i planowane. Mapa: GDDKIA

 

Licząca blisko 350 km droga ekspresowa S6 będzie główną magistralą drogową biegnącą wzdłuż wybrzeża bałtyckiego. Obecnie w realizacji są odcinki S6 od Goleniowa do Koszalina w województwie zachodniopomorskim (ok. 132 km) i od Bożegopola Wielkiego do Gdyni w województwie pomorskim (ok. 41 km).

120-kilometrowy odcinek drogi S6 Goleniów (Szczecin) – Koszalin wraz z częścią obwodnicy Koszalina i Sianowa (dł. 12 km), jest planowany do udostępnienia kierowcom jeszcze w tym roku. To jedna z największych inwestycji drogowych w skali kraju o łącznej wartości 3,89 mld zł.

W drugiej połowie 2021 r. zakończy się budowa S6 w województwie pomorskim na odcinku od obwodnicy Trójmiasta do Bożegopola Wielkiego. Trasa o długości blisko 41 kilometrów została podzielona na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie – Luzino, Luzino – Szemud, Szemud - Gdynia Wielki Kack. Wartość prowadzonych prac to niemal 1,5 mld zł.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

B
2019-03-22 23:30
Do elPolako: trochę namieszaleś: A1 A2 i A4 zarzadzane odcinki przez AW GTC i Stalexport . Firmy te dostaly koncesję na wybudowanie (niektore do przbudowania lub modernizacji) i użytkowanie tych odcinkow w latach 90-Skarb Panstwa prawie pusty. Każda w innej formule: część koncesjonariuszy zarabia tylko pobieranych oplatach z bramek inni dostaja część kasy z bramek plus kasa z funduszu drogowego. Firmy te zainwestowały swoja kasę i chcą na tym zarobić. Pobór oplat z tych odcinków jest dla osobówek bo to sa autostrady - w Polsce wszystkie mają byc platne dla osobowek i nie ma znaczenia czy państwowe czy koncesjonariusza nie ma do tego nic PPP. S6 jest ekspresowka a te drogi sa bezplatne dla osobowek.
And
2019-03-22 12:31
do pomorzanin, żeby nie Tusk to nie było by budowania autostrad. Przed nim też władza (PIS) nie budowała autostrad i też były korki.
Tomek
2019-03-22 12:30
pomorzanin - nie wprowadzaj tu polityki. te wszystkie drogi, które są oddawane to Tusk organizował. na gotowe pis przyszedł i jak narazie wszystko zawala.
pomorzanin
2019-03-22 12:25
Dopiero co otwarta S7 warta miliardy, trasa kaszubska w fazie prac ominie wejherowo, rumię , redę a wy ciągle narzekacie? za Tuska było dobrze stać w korkach? eh.
elPolako
2019-03-22 12:22
,,frant'' taki z ciebie sceptyk zaraz, A2 Kulczyka to złodziejstwo w biały dzień, bez dwóch zdań, pieniądze mafii zainwestowane w dojną krowę na 40 lat, z tym że za A2 płacą kierowcy osobówek, a formuła PPP wyklucza opłatę od aut osobowych, co jest dobre. Po PRL-u Polska wstaje z kolan, ale ciężko jest odbić się z dna, doganiając zachód, choć wiele osób uważa, że daliśmy sobie świetnie radę. Poland uprising. :)
S6 dalej juz nie powstanie
2019-03-22 12:20
PPP to znany niewypal i super sprawa do opozniania i przeciagania, a po PPP bedzie KGB, RGB, USB itp.
frant
2019-03-22 12:07
PPP - są ,, z góry" skazane na fiasko. Skandaliczne sekowanie AW Kulczyka na A2 jest negatywnym przykładem do zastosowania tego rodzaju przedsięwzięcia. A wszystko to po to, by S6 na Pomorzu i Kaszubach szybko nie powstała. Wątpię, by poważna prywatna firma zdecydowała się na udział w tym przedsięwzięciu.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: