• Facebook - conadrogach
Salini z umową na drogę S7 Kraków - Widoma
Mapa przebiegu drogi ekspresowej S7 na północ od Krakowa w podziale na odcinki realizacyjne. Mapa: GDDKIA

Podpisano umowę na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S7 od węzła Widoma do Krakowa. Odcinek o długości ponad 18 kilometrów jest częścią ekspresowej obwodnicy i wylotówki z Krakowa w kierunku Kielc. Jej budowę zlecono firmie Salini, która miała już problemy z innymi inwestycjami. Czy tym razem udźwignie ciężar budowy?

Podpisanie umowy pierwotnie planowane było na luty 2018 roku. W trakcie procedur przetargowych drogowcy chcieli wykluczenia firmy Salini z postępowania ponieważ, włoski wykonawca „zawalił” budowę odcinka drogi S8 Marki - Kobyłka. Ostatecznie jednak, po odwołaniach i wyjaśnieniach, Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad uznała ofertę firmy Salini Impregilo S.p.A za najkorzystniejszą i zleciła jej prace o wartości ponad 1,07 mld zł.

Podpisana umowa zakłada, ze Salini ma wykonać projekt S7 odcinka III od węzła Widoma ( bez węzła) do Krakowa oraz roboty budowlane w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy, z gwarancją jakości na 10 lat. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca), natomiast do czasu na projektowanie okresy zimowe nie będą wliczone.

 

Droga ekspresowa S7 Kraków - Widoma

Wizualizacja drogi ekspresowej S7 Kraków - Widoma. Zdjęcia: GDDKIA

III odcinek od węzła Widoma (bez węzła) do Krakowa (z włączeniem do węzła Igołomska) o długości ok. 18,3 km. powstanie jako droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku z możliwością rozbudowy do trzeciego na każdej z nich. W jej ciągu zlokalizowane będą węzły umożliwiające komunikację z siecią dróg i obiekty inżynierskie.

Odcinek S7-ki Widoma – Kraków liczy 18,3 km i jest jedną z trzech części, na które podzielono budowę drogi ekspresowej S7 między Krakowem a granicą województwa. Przypomnijmy, ten 55,6 kilometrowy fragment obejmuje także odcinki:

  • Dla odcinka I S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do Szczepanowic (bez węzła Szczepanowice), długości ok. 23,3 km , podzielonego dodatkowo na dwie części inwestycyjne - 29.06. 2017 r. została podpisana umowa z wykonawcą na:

    dla etapu I granica województwa – węzeł Miechów : projekt budowlany i uzyskanie decyzji ZRID. Złożenie wniosku o ZRID planowane jest na 30.07.2018 r.

    dla etapu II węzeł Miechów (bez węzła) – węzeł Szczepanowice (bez węzła) : uzyskanie decyzji środowiskowej i opracowanie koncepcji programowej. Złożenie wniosku w celu uzyskania decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych (DŚU) zaplanowane jest na 30.08.2018 r.

  • Dla odcinka II węzeł Szczepanowice (z węzłem) – węzeł Widoma (z węzłem) trwa projektowanie i badania archeologiczne, na działkach udostępnionych przez mieszkańców. Złożenie wniosku o ZRID (zgoda na realizację inwestycji drogowej) jest przewidziane w listopadzie 2018. Umowa na projekt i budowę została podpisana 8 stycznia 2018 r. z firmą Mota- Engil Central Europe S.A. Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny być ukończone w ciągu 34 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca), natomiast do czasu przeznaczonego na projektowanie inwestycji okresy zimowe są wliczane. Koszt inwestycji wyniesie ponad 508 mln 135 tys. zł. a gwarancja jakości 10 lat.

Droga ekspresowa S7 gr. woj. świętokrzyskiego - Kraków, o długości 55,6 km, stanowić będzie jednocześnie obwodnice dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Powstanie 8 węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice, Kraków Grębałów.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Do Polak
2018-10-03 14:59
Zapytaj prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
Polak
2018-10-01 21:59
Włoscy partacze w natarciu! Nazwisko człowieka który na to pozwolił????
Poldek
2018-09-30 14:28
Skandal to mało powiedziane , wybór włoskiej firmy powinien być przeanalizowany przez Prokuraturę . Od dawna zastanawiam dlaczego tak marne firmy są w ogóle dopuszczane do tak strategicznych budów jak budowa dróg ekspresowych .
gostek
2018-09-29 15:40
Oj weźmie się Duda za takich weźmie. Za tych którzy wybrali taką firmę. Tych od przetargów powinni wysłać na kuroniówkę tak na okres tylko opóźnienia które wiadomo że będzie. Jak by im głód do d... zajrzał przez dwa lata to następnym razem by ruszyli rozumem.
gostek
2018-09-29 15:36
Ta firma w Polsce już nigdy w Polsce nie wybuduje nawet metra drogi. Tak powinien minister Ziobro powiedzieć na konferencji prasowej uderzając czymś efektownym o stół konferencyjnym.
kielczanin
2018-09-29 15:32
Ten wybór to jest jawny sabotaż.!!! Naprawdę "dobra zmiana" panie ministrze Adamczyk.Brawo. W momencie podpisania kontraktu już mamy zapewnione opóźnienie - kwestia ile? -12m-cy e.... za mało - 24 m-ce będzie w sam raz. Jak wybudują S7 od Chęcin w stronę Krakowa to będą mieli bliżej do nowego kontraktu żeby przenieść tych 5 no może 6-ciu pracowników na nowy odcinek. Na razie na S7 rok opóźnienia, (końca budowy nie widać) ciekawe czy zapłacą kary umowne. Ile to już razy było przesunięcie otwarcia.
Pujek
2018-09-28 13:52
Ku*wa, że kto? Salini? No to mamy przechlapane!
elPolako
2018-09-28 10:20
Fajnie się ta nasza Polska wiąże cała :) jakość dróg krajowych ale nie zapominajmy, że ogromna kasa idzie na drogi wojewódzkie, które są równie ważną siecią dróg w Polsce. Dziękuję za rozwój i oby tak dalej trzymać !
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: