1. Strona główna
  2. Informacje
  3. SOS dla autostrady A4 na Podkarpaciu w przetargu

SOS dla autostrady A4 na Podkarpaciu w przetargu

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-10-19
SOS dla autostrady A4 na Podkarpaciu w przetargu
Na podkarpackim odcinku autostrady A4 powstanie system łączności alarmowej SOS. Zdjęcia: GDDKIA
Poznaliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie, budowę oraz utrzymanie systemu łączności alarmowej SOS dla autostrady A4 na podkarpackim odcinku. Zadanie zakłada również realizację kanalizacji teletechnicznej na drodze ekspresowej S19 od węzła Stobierna do węzła Rzeszów Wschód.

Dzięki Systemowi Łączności Alarmowej SOS użytkownicy podkarpackiego odcinka autostrady A4 będą mieli możliwości prowadzenia, bezpośrednio z pobocza jezdni autostrady, awaryjnej komunikacji głosowej z dyżurnym w Punkcie Informacji Drogowej PID (docelowo w CZR w Sokołowie Małopolskim Płn.) w celu przekazywania zgłoszeń o zdarzeniach awaryjnych, mających wpływ na bezpieczeństwo ruchu. Komunikacja odbywać się będzie dwukierunkowo także na potrzeby prowadzenia działań ratowniczych.

Realizacją inwestycji zainteresowanych jest pięć firm. Najniższą ofertę z kwotą ponad 13 mln zł złożyło konsorcjum z liderem, PRASCO CONSTRUCTION Sp. z o.o., zaś najwyższą na wartość ponad 23,9 mln zł złożyła firma Alumbrados Viarios Sociedad Anonima S.A. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w kwocie, jaką GDDKiA zamierza przeznaczyć na realizację tego zadania, tj. ponad 25 mln zł. Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty będą: cena, okres gwarancji i czas naprawy awarii.

Przyszły Wykonawca zaprojektuje, dostarczy, zamontuje wszelkie urządzenia i odda do użytkowania System Łączności Alarmowej SOS na podkarpackim odcinku autostrady A4 (od km 502+626 do przejścia granicznego PL/UA km 669+329) oraz wykona kanalizację teletechniczną na odcinku drogi ekspresowej S19 od węzła Stobierna do węzła Rzeszów Wschód (km 461+034 – 467+476) na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej.

Na zrealizowanie zadania wykonawca ma 48 miesięcy. Drogowcy chcą aby do 15 grudnia 2021 r. zakończono roboty budowlane, a przez pozostały okres od daty odbioru robót budowlanych zapewnić utrzymanie systemu.

Mapa sieci autostrad w Polsce. Plany budowy A1, A2, A4 i A18

Projekt i budowa Systemu Łączności Alarmowej (SŁA) na autostradzie A4 odcinek od granicy z woj. małopolskim do przejścia granicznego z Ukrainą obejmuje w szczególności:

  • Kolumny alarmowe (tzw. kolumny SOS) usytuowane wzdłuż autostrady na wykonanych w ramach budowy autostrady platformach dla posadowienia kolumn alarmowych.

  • System nadzoru łączności alarmowej zlokalizowany we wskazanych pomieszczeniach PID GDDKiA Oddział w Rzeszowie (docelowo system nadzoru systemu nadzoru łączności alarmowej zostanie przeniesiony do Centrum Zarządzania Ruchem (CZR) zorganizowanym na Obwodzie Utrzymania Drogi (OUD) przy węźle Sokołów Małopolski Płn. w ciągu drogi ekspresowej S19).

  • Medium transmisyjne zapewniające połączenie pomiędzy kolumnami alarmowymi, a systemem nadzoru łączności alarmowej, z wykorzystaniem elementów kanalizacji teletechnicznej wykonanej w ramach budowy autostrady A4.

  • Wykonanie kanalizacji teletechnicznej na drodze ekspresowej S19 na odcinku od węzła Stobierna do węzła Rzeszów Wschód wraz z niezbędnym medium transmisyjnym.
Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na autostradzie A4