Specjalna spółka zajmie się budową Trasy Łagiewnickiej czyli III obwodnicy Krakowa
- A.K.
- conadrogach.pl, Um Kraków
- 2016-02-18
Trasa Łagiewnicka to prawie czterokilometrowy odcinek od pętli w Kurdwanowie do węzła Ruczaj (okolice ul. Grota-Roweckiego). Koszt inwestycji to ponad 1 mld 200 mln zł. Budową tej trasy zajmie się gminna spółka celowa. Korzyść z takiego rozwiązania to przede wszystkim szansa na szybsze wykonanie zadania.
– Spółka będzie się starać o dofinansowanie ze środków unijnych (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020), kredyt bankowy oraz środki Polskich Inwestycji Rozwojowych S.A. – wyjaśnił Tadeusz Trzmiel, Zastępca Prezydenta Krakowa. – Umowę z PIR chcemy podpisać do końca czerwca - zaznaczył.
Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu, który wyłoni wykonawcę trasy w formule „zaprojektuj i zbuduj”, a następnie do końca roku miasto ma czas na złożenie wniosku aplikacyjnego o środki unijne na budowę linii tramwajowej.
- Na etapie przygotowywania szczegółowych projektów technicznych Trasy Łagiewnickiej będziemy mieli jeszcze możliwość uwzględnienia niektórych postulatów mieszkańców, dotyczących ostatecznego kształtu tej trasy – zapewnił Tadeusz Trzmiel. – Obecnie jesteśmy też na etapie konsultacji związanych z przygotowaniem kolejnych odcinków III obwodnicy, czyli tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej - dodał.
Budowa III obwodnicy Krakowa to nie tylko usprawnienie ruchu międzydzielnicowego, ale też odciążenie komunikacyjne centrum miasta, poprawienie płynności ruchu, a co za tym idzie zmniejszenie szkodliwych emisji do środowiska.