Sprawniej z Warszawy do Łodzi. Na A2 w rejonie Pruszkowa nie trzeba zwalniać
Punkt Poboru Opłat koło Pruszkowa nie będzie już utrudniał przejazdu podróżującym autostradą A2 Warszawa - Łódź. Nieczynny PPO Pruszków został zlikwidowany. Na tym nie koniec, bo ma być rozbudowana cała trasa A2 Łódź - Warszawa. Zdjęcia: GDDKIA

Nie trzeba zwalniać na autostradzie A2 Łódź - Warszawa w rejonie Pruszkowa. Zakończyła się likwidacja nieczynnego Punktu Poboru Opłat i kierowcy mogą przejechać na wprost, dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z dozwoloną prędkością do 140 km/h. To jeden z etapów poprawy podróżowania autostradą A2 Łódź – Warszawa. W planach jest jeszcze rozbudowa całej trasy o dodatkowy pas ruchu w każdym kierunku.

Bez utrudnień na A2 w rejonie PPO Pruszków

Dotychczas kierowcy przejeżdżając przez nieczynny Punkt Poboru Opłat koło Pruszkowa musieli zwalniać do prędkości 40 km/h i stosować się do zmienionej organizacji ruchu, przejeżdżając przez zwężone fragmenty drogi. Od poniedziałkowego wieczora (17 czerwca) nie trzeba już zwalniać, ponieważ PPO Pruszków nie powoduje już utrudnień na trasie A2 Łódź - Warszawa.

W ramach prac na Punkcie Poboru Opłat Pruszków w ciągu autostrady A2 rozebrano jedenaście wysp segregacyjnych i wyremontowano betonową nawierzchnia. Prace związane z rozbiórką prowadzone były w centralnej części PPO i nie powodowały utrudnień w ruchu, który odbywał się dwoma skrajnymi pasami po obu stronach placu.

Po zmianach kierowcy mogą przejechać na wprost, dwoma pasami ruchu w każdą stronę, z dozwoloną prędkością do 140 km/h, czyli obowiązującą standardowo na autostradach. Inwestycję udało się zakończyć blisko 2 tygodnie przed planowanym terminem.

Rozbudowa autostrady A2 Warszawa – Łódź – prace planistyczne w toku

Obecnie trwa opracowanie dokumentacji dla rozbudowy autostrady A2 Warszawa - Łódź. W marcu 2019 r. zostały podpisane umowy na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla poszerzenia o dodatkowe pasy ruchu autostrady A2 na odcinku węzeł Łódź Północ - węzeł Konotopa.

Rozbudowa autostrady A2 od Łodzi do Warszawy polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków - węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie. Inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią.

Prace przygotowawcze będą prowadzone do 2021 roku. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

olo
2019-06-28 10:10
Zapytaj się decydentów z po dlaczego nie dobudowano pasa wewnętrznego? W sumie nic sie nie stało. nic sie nie stało
Marcin Sroka
2019-06-24 22:47
mądry Polak po przeszkodzie, panie stanleyu 12
stanley12
2019-06-19 05:00
18 Czerwca 2019r. jechałem z Warszawy samochodem. Otóż w wymienionym miejscu trzeba zwalniać,jest wystający "próg".Czy z DdKiA nikt tego nie zaważył .Ja też nie zwalniałem. Teraz wiem że trzeba zwolnić.
Lucjan
2019-06-18 20:43
Nadejszła wiekopomna chwila...
Mario
2019-06-18 16:53
A dlaczego jak budowano A2 to nie pomyslano o tym żeby dobudować zewnętrzny pas ruchu dzięki czemu byłoby łatwiej i bez przeszkód dla kierowców??? Kto to budował??? Jak ???

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: