Stan prac na budowie drogi ekspresowej S7 Napierki - Mława
- Michał Kluba
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2022-04-06
Umowa na realizację odcinka drogi ekspresowej S7 Mława - Napierki w systemie „Projektuj i buduj” została podpisana w grudniu 2017 roku. Wykonawcą jest konsorcjum Strabag Sp. z o.o., Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S7 o długości 14 km wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
Kontrakt zakłada budowę dwujezdniowej trasy ekspresowej S7 z dwoma pasami i pasem awaryjnym w każdym kierunku.
W ramach inwestycji powstaną węzły drogowe:
- Węzeł Mława Północ, na wysokości miejscowości Kuklin, ze zjazdem na drogi lokalne i obecną drogę krajową nr 7.
- Węzeł Mława Wschód, na połączeniu z drogami wojewódzkimi DW544 oraz DW615.
Powstaną też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych:
- MOP Pepłowo I, strona wschodnia.
- MOP Pepłowo II, strona zachodnia.
Aktualne zaawansowanie prac budowlanych przekracza 80%. Zgodnie z umową odcinek ten powinien być gotowy do ruchu z końcem kwietnia 2022 roku. Wiadomo jednak, że wszystkie prace zostaną zakończone najpóźniej z końcem czerwca. Kierowcy korzystają już z niektórych fragmentów gotowych jezdni.
To już pewne, przybędzie 50 km trasy S7 Warszawa – Gdańsk
Aktualne zdjęcia z budowy drogi ekspresowej S7 Napierki - Mława:
Budowa drogi pomiędzy Pepłowem i Kuklinem. Zdjęcie: GDDKiA.
MOP Pepłowo. Zdjęcie: GDDKiA.
Budowa drugiej jezdni drogi S7 na wysokości Kuklina. Zdjęcie: GDDKiA.
Węzeł Mława Północ. Zdjęcie: GDDKiA.
Stan prac na wysokości m. Uniszki Zawadzkie. Zdjęcie: GDDKiA.
Przejście dla zwierząt. Zdjęcie: GDDKiA.
Budowa drugiej jezdni trasy - Uniszki Cegielnia.Zdjęcie: GDDKiA.
Budowa drugiej jezdni trasy - Uniszki Cegielnia. Zdjęcie: GDDKiA.
Budowa drogi S7 w okolicy Nowej Wsi. Zdjęcie: GDDKiA.
Węzeł Mława Wschód, na połączeniu z drogami wojewódzkimi DW544 oraz DW615. Zdjęcie: GDDKiA.
Budowa trasy S7 pomiędzy Napierkami i Mławą jest częścią inwestycji polegającej na budowie 50 km drogi ekspresowej S7 od granicy województw mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego do Płońska na trasie Gdańsk - Warszawa. Inwestycja ta została podzielona na 4 odcinki. Dwa skrajne, czyli omawiany oraz odcinek Pieńki - Płońsk, pozostają jeszcze w budowie. Dwa środkowe, łączące Mławę i Pieński przez Strzegowo, zostały już oddane kierowcom.