Sześciu chętnych do dokończenia budowy S69
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-03-19
Drogowcy otworzyli oferty w przetargu na dokończenie budowy drogi ekspresowej S69 od węzła Mikuszowice do Żywca. Kontynuacją prac zainteresowanych jest 6 firm.
Przypomnijmy, z końcem 2013 r. upłynął ostateczny termin wywiązania się z prac przez wcześniejszego wykonawcę - konsorcjum firm Polimex-Mostostal (lider), Doprastav Zakład Robót Mostowych MOSTMAR. Drogowcy ogłosili kolejny przetarg na firmę która dokończy prace.
Wszystkie oferty złożone w przetargu na kontynuację budowy drogi ekspresowej S69 od węzła Mikuszowice do Żywca były niższe od zakładanego kosztorysu inwestorskiego. Kosztorys GDDKiA to kwota 384,5 mln zł, tymczasem najtańsza złożona oferta była ponad 120 mln zł niższa. Wykonawca wyłoniony w postępowaniu przetargowym będzie miał za zadanie wykonanie wszystkich niedokończonych robót. Najważniejsze z nich to: roboty drogowe, przygotowawcze, ziemne, podbudowy, nawierzchnie, odwodnienie, wykończeniowe.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewidziała ukończenie robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, dla odcinka drogi S69 od węzła Mikuszowice (bez węzła) do węzła Buczkowice (z węzłem) w terminie 4 miesięcy od daty rozpoczęcia robót oraz dla pozostałego zakresu zamówienia do 9 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Do tych terminów nie wlicza się okresów zimowych.
Budowa S69 ciągnie się już kilka lat. Pierwsze prace rozpoczęto w połowie sierpnia 2010 roku. Inwestycja polega na budowie drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała—Żywiec, na odcinku od węzła „Mikuszowice” (dawniej „Żywiecka/Bystrzańska”) w Bielsku-Białej do węzła „Żywiec” w Żywcu. Długość projektowanej drogi wynosi 15,56 km, z czego 15,3 km stanowić będzie droga o przekroju dwujezdniowym, a 0,26 km stanowić będzie odcinek przejściowy, na którym następuje stopniowa zmiana przekroju z dwujezdniowego na jednojezdniowy na włączeniu do istniejącej jezdni wybudowanej w ramach odcinka węzeł „Żywiec”— węzeł „Browar.
Droga ekspresowa S69 stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w VI Paneuropejskim Korytarzu Transportowym, tworząc połączenie południowej granicy państwa ze Słowacją w Zwardoniu z drogą ekspresową S1 w Bielsku-Białej. Jest także elementem projektu priorytetowego TEN-T nr 25 („Budowa autostrady Gdańsk—Brno/Bratysława—Wiedeń”). Przedłużeniem S69 na południe jest słowacka autostrada D-3 Żylina—Skalite w trakcie budowy.
Wszystkie oferty złożone w przetargu na kontynuację budowy drogi ekspresowej S69 od węzła Mikuszowice do Żywca były niższe od zakładanego kosztorysu inwestorskiego. Kosztorys GDDKiA to kwota 384,5 mln zł, tymczasem najtańsza złożona oferta była ponad 120 mln zł niższa. Wykonawca wyłoniony w postępowaniu przetargowym będzie miał za zadanie wykonanie wszystkich niedokończonych robót. Najważniejsze z nich to: roboty drogowe, przygotowawcze, ziemne, podbudowy, nawierzchnie, odwodnienie, wykończeniowe.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przewidziała ukończenie robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, dla odcinka drogi S69 od węzła Mikuszowice (bez węzła) do węzła Buczkowice (z węzłem) w terminie 4 miesięcy od daty rozpoczęcia robót oraz dla pozostałego zakresu zamówienia do 9 miesięcy od daty rozpoczęcia robót. Do tych terminów nie wlicza się okresów zimowych.
Budowa S69 ciągnie się już kilka lat. Pierwsze prace rozpoczęto w połowie sierpnia 2010 roku. Inwestycja polega na budowie drogi ekspresowej S69 Bielsko-Biała—Żywiec, na odcinku od węzła „Mikuszowice” (dawniej „Żywiecka/Bystrzańska”) w Bielsku-Białej do węzła „Żywiec” w Żywcu. Długość projektowanej drogi wynosi 15,56 km, z czego 15,3 km stanowić będzie droga o przekroju dwujezdniowym, a 0,26 km stanowić będzie odcinek przejściowy, na którym następuje stopniowa zmiana przekroju z dwujezdniowego na jednojezdniowy na włączeniu do istniejącej jezdni wybudowanej w ramach odcinka węzeł „Żywiec”— węzeł „Browar.
Droga ekspresowa S69 stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w VI Paneuropejskim Korytarzu Transportowym, tworząc połączenie południowej granicy państwa ze Słowacją w Zwardoniu z drogą ekspresową S1 w Bielsku-Białej. Jest także elementem projektu priorytetowego TEN-T nr 25 („Budowa autostrady Gdańsk—Brno/Bratysława—Wiedeń”). Przedłużeniem S69 na południe jest słowacka autostrada D-3 Żylina—Skalite w trakcie budowy.