Szybciej na trasie S7 Warszawa – Gdańsk
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2022-12-27
S7 Napierki - Płońsk z dopuszczalną 120 km/h
Przed świętami Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o wdrożeniu stałej organizacji ruchu na S7 między Napierkami a Płońskiem. To łącznie 71 kilometrów drogi ekspresowej na trasie Warszawa – Gdańsk.
- Zakończyły się już ostatnie prace związane z uciągleniem ogrodzenia drogi, poprawkami usterek stwierdzonych podczas odbiorów, uzupełnieniem oznakowania poziomego oraz badaniami kontrolnymi nawierzchni. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego, po przeprowadzeniu kontroli, wydał decyzje o pozwoleniu na użytkowanie i na tej podstawie mogliśmy wdrożyć docelową organizację ruchu dla drogi ekspresowej. Oznacza to, że na całej trasie od Napierek do Płońska nie ma już znaków ograniczenia prędkości do 80 km/h. W styczniu dostępne będą także Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP), gdzie trwają jeszcze prace związane z montażem przyłączy energetycznych – informuje warszawski oddział GDDKIA.
Nowa droga ekspresowa S7 bez ograniczeń w poruszaniu się. Dopuszczalna prędkość 120 km/h. Zdjęcia: GDDKIA
Budowę drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne:
- Napierki - Mława (ok. 14 km),
- Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km),
- Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km)
- Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km).
Każdy z nich powstał w systemie projektuj i buduj. Łączny koszt inwestycji wyniósł 1,6 mld zł. Wykonawcą trzech odcinków było konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które zbudowało odcinek Strzegowo - Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, odcinek Pieńki - Płońsk za 311,7 mln zł, a odcinek Napierki - Mława za kwotę 294,7 mln zł. Wykonawcą odcinka Mława - Strzegowo było konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau. Wartość tego kontraktu to 446,1 mln zł.
Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej łącznie wynosi ponad 1mld zł.
W ramach inwestycji powstała droga ekspresowa S7 o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska.
W ciągu trasy wybudowano m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz dziewięć węzłów: Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. Powstały też cztery Miejsca Obsługi Podróżnych: Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo. Nawierzchnię drogi wykonano z betonu cementowego i dostosowano do ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 tony na oś.
S7 na północ od Warszawy
Przypominamy, że w budowie znajdują się obecnie trzy odcinki trasy S7 pomiędzy Czonsowem a Płońskiem.
- od węzła Siedlin (bez węzła) do węzła Załuski (bez węzła), długość ok. 12,9 km
- od węzła Załuski (z węzłem) do węzła Modlin (bez węzła), długość ok. 12 km
- od węzła Modlin (z węzłem) do węzła Czosnów (bez węzła), długość ok. 9,7 km
Budowana droga ekspresowa S7 Płońsk - Czosnów będzie przebiega w większości po istniejącym śladzie.
Na najbliższe Warszawie odcinki drogi S7 kierowcy czekają od lat. S7 Kiełpin - Czosnów – Warszawa (Trasa Armii Krajowej) są najbardziej opóźnionym fragmentem tej trasy.
Inwestycja obejmuje dwa odcinki:
- S7 Czosnów - Kiełpin - 9 km
- S7 Kiełpin - Warszawa - 13 km.
Oba odcinki są na etapie przygotowań do ogłoszenia przetargów. Ich ogłoszenie będzie jednak możliwe dopiero gdy resort infrastruktury znajdzie pieniądze na ich realizację oraz dojdzie do porozumienia z lokalnymi samorządami ws. połaczenia z istniejacą infrastrukturą i planowanymi inwestycjami.